۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۴۰
کد خبر: 85566946
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امیدواری سرپرست تیم رباتیک دانش‌آموزی شیراز به درخشش در مسابقات جهانی ترکیه

شیراز - ایرنا - سرپرست تیم رباتیک دانش‌آموزی شیراز با اشاره به کسب هشت مدال شیرازی‌ها در مسابقات انتخابی المپیاد جهانی رباتیک، گفت: مدال‌آوران این رویداد نمایش خوبی داشتند و به درخشش آنها در مسابقات جهانی ترکیه امیدوار هستیم.

محمد ذبیحی ، سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: مسابقات انتخابی بیست و یکمین دوره المپیاد جهانی رباتیک در جزیره کیش برگزار شد و تیم شیراز موفق شد هشت مدال از ۱۶ مدال توزیع شده را کسب کند.

وی گفت: ۱۸۰ دانش آموز در قالب ۸۲ تیم از ۱۱ شهر کشور برای تعیین تیم‌های اعزامی ایران به المپیاد جهانی رباتیک، در جزیره کیش رقابت کردند و هفت تیم سهمیه حضور در این مسابقات را به دست آوردند.

ذبیحی ادامه داد: از هفت نماینده ایران در مسابقات جهانی ازمیر ترکیه، سه تیم از شیراز است که در رقابت‌های انتخابی سطوح پایه، متوسطه، پیشرفته و چشم‌انداز مهندس آینده موفق به کسب مدال شدند.

وی عنوان کرد: در سطح پایه، آراد مظلومی و طاها گرمسیری موفق به کسب رتبه نخست کشور شدند، علی نسترن، هیربد هنر و آرمین قرقانی دوم و طاها پورشاهیان، امیرحسین اژدری و طنین پورشاهیان سوم شدند.

ذبیحی عنوان کرد: در سطح متوسطه تیم متین دامن افشان، مهیار کلایی وعرشیا کاظمی اول شد و علی عرشی و حسین ایمانیان رتبه سوم این رقابت‌ها را کسب کردند.

سرپرست تیم رباتیک دانش‌آموزی شیراز اضافه کرد: در سطح پیشرفته مقام دوم کشوری به تیم علی ذبیحی، سیدحسین هاشمی و عرفان خلیفه رسید و در سطح چشم انداز مهندسی آینده نیز تیم محمدصادق ابراهیمی و طاها تعصب مقام اول کشوری را از آن خود کردند.

وی گفت: در سطح ورزش تنیس تیم دانش‌آموزی محمدرضا رئیس زاده، آراد عرب و هومن فتوت در رتبه دوم کشور جای گرفت و در سطح مکانیک نیز تیم بهراد محمودی، پارسا زارع و سپهر اکبری فرد مقام سوم کشور را کسب کرد.

ذبیحی افزود: بر این اساس دانش‌آموزان شیراز در سه رسته پایه آراد مظلومی و طاها گرمسیری)، رسته پایه متوسطه (متین دامن افشان، عرشیا کاظمی و مهیار کلایی) و رسته مهندسی آینده ( محمدصادق ابراهیمی و طاها تعصب) به عنوان نمایندگان تیم ملی رباتیک ایران در مسابقات جهانی ترکیه حضور پیدا می‌کنند.

سرپرست تیم دانش‌آموزی شیراز گفت: دانش‌آموزان مستعد شیراز شناسایی و گروه‌بندی شده‌اند و با توجه به پشتکار، فعالیت هدفمند و حمایت خانواده‌های آنها، پیش‌بینی می شود شاهد عملکرد موفق آنها در این رویداد جهانی باشیم.

سرپرست تیم روباتیک داش‌آموزی شیراز:  به درخشش ملی‌پوشان در مسابقات جهانی ترکیه امیدواریم

المپیاد جهانی رباتیک (WRO) رویداد علمی، فناورانه و آموزشی برای نوجوانان سراسر جهان است تا بتوانند از این طریق مهارت حل مسئله و خلاقیت خود را پرورش دهند.

این مسابقات نخستین بار در سال ۲۰۰۴ و با شرکت ۱۲ کشور آغاز شد و هر سال بر تعداد کشورها و تیم های شرکت کننده افزوده شد تا جایی که پس از نزدیک به ۲۰ سال از شروع این رقابت ها در حال حاضر فینال این مسابقات با حضور ۲۵۰۰ دانش آموز از ۹۲ کشور و در قالب ۳۶۵ تیم برگزار می شود.

تیم های ایرانی نیز از سال ۲۰۰۶ در این مسابقات حضور چشمگیری داشته اند.

بیست و یکمین المپیاد جهانی رباتیک WRO۲۰۲۳ آبان ماه ۱۴۰۳ در شهر ازمیر در کشور ترکیه برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha