بازارچه‌های مرزی پیشین سیستان و بلوچستان رکورددار صادرات شد

زاهدان - ایرنا - مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: بازارچه‌های مرزی پیشین با ۶۰ درصد و بازارچه‌های مرزی کوهک با ۴۵ درصد بیشترین رشد در صادرات نسبت به مشابه سال قبل داشته اند.

مبین علی میر روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از روند رو به رشد صادرات و واردات کالا در بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: صادرات کالا از بازارچه‌های مرزی استان به بیش از ۶۳ هزار تریلی و ۱۲ هزار وانت رسیده است.

وی افزود: بازارچه‌های مرزی پیشین با ۶۰ درصد و بازارچه‌های مرزی کوهک با ۴۵ درصد بیشترین رشد در صادرات نسبت به مشابه سال قبل داشته اند.

مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در افق تعریف شده این بازارچه‌ها برای سالجاری صادرات حداقل ۱۳۵ هزار دستگاه تریلی کالا از بازارچه‌ها مدنظر قرار دارد.

وی ادامه داد: واردات دام و لاشه از بازارچه های زمینی و دریایی استان به بیش از ۷۰ هزار راس رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۵ درصدی داشته است.

میر با بیان اینکه بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان نقش فزاینده‌ای در تنظیم بازار گوشت استان و کشور ایفا می‌کند، گفت: تمامی رویه‌های خرده فروشی و کوله‌بری در بازارچه‌ها فعال شده و تلاشهای چشمگیری در راستای رفع مشکلات برداشته شده و امید داریم با رفع موانع و ایرادات تحول شگرف در حوزه تجارت مرزنشینی نیز رخ دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha