ادعای گاردین: انگلیس از ماجراجویی رژیم صهیونیستی فاصله گرفته است

تهران – ایرنا – همزمان با هشدار مقام های ایرانی در مورد پیامدهای واکنش احتمالی رژیم صهیونیستی به عملیات وعده صادق ۲، روزنامه گاردین نوشت که انگلیس در هماهنگی و یا اجرای هر گونه حمله احتمالی تل آویو مشارکت نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، تارنمای این روزنامه انگلیسی با ذکر این نکته که وزیران دولت انگلیس اطلاعی از نحوه و یا زمان اقدام نظامی احتمالی اسرائیل نداشته و لیبرال دموکرات های حاکم از تل‌آویو خواسته‌اند تا به ایران حمله نکند، نوشت: هیچ تصمیمی نیز در مورد نحوه واکنش لندن به اقدام تلافی جویانه احتمالی ایران گرفته نشده است.

برخی از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس نیز گفته اند که اجازه نخواهند داد اسرائیل از حریم هوایی آنها برای هرگونه اقدام علیه ایران استفاده کند.

در ادامه این گزارش آمده که مقام های انگلیسی در روزهای اخیر از نگرانی دیپلمات های اردنی مطلع شدند که به گمان آنها بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، ممکن است تلاش کند کرانه باختری را به سرزمین های اشغالی ضمیمه کرده و فلسطینی ها را آواره اردن سازد. در پی این گمانه زنی ها، مقام های اردنی هشدار دادند که در واکنش به این اقدام، تمام گزینه ها را مد نظر خواهند داشت.

وزیران انگلیسی همچنین در حال بررسی این موضوع هستند که به غیر از لبنان نیازی به تخلیه شهروندان این کشور از دیگر کشورهای خاورمیانه هست یا خیر.

عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران،روز گذشته با بیان اینکه اگر اسرائیل حملات موشکی تهران را تلافی کند، ایران از پاسخ دادن تردید نخواهد کرد، گفت: ایران کاملا آماده است در صورت لزوم در پاسخ به هرگونه تجاوز، اقدام های دفاعی قدرتمندتری انجام دهد و در انجام آن تردیدی نخواهد داشت.

وی در نامه ای به تعدادی از همتایان خود اعلام کرد که حمله موشکی ایران مطابق با حق دفاع از خود در پی کشته شدن اسماعیل هنیه رهبر حماس در تهران بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha