چهارمین محموله دارویی ایران به لبنان رسید

تهران- ایرنا- رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران از انتقال ۳ تن محموله دارویی هلال احمر ایران به لبنان با هواپیمایی که امروز شنبه ۲۱ مهر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی عازم بیروت بود، ‌خبر داد.

بابک محمودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره این محموله اظهار داشت: چهارمین محموله هلال احمر ایران برای مردم لبنان و غزه شامل داروهای اضطراری و داروهای مورد نیاز نوزادان و کودکان به لبنان ارسال شد.

محمودی با اشاره به اینکه هلال احمر ایران پس از مورد هدف قرار گرفته شدن بیمارستان در مرز و لبنان و سوریه در صدد راه‌اندازی بیمارستان جدید برای ارائه خدمات بشر دوستانه به مردم لبنان است، افزود: این بیمارستان جدید با فاصله ۴۰ کیلومتری از بیمارستان قبلی در حال تجهیز است.

وی از حضور ۱۱ امدادگر هلال احمر به منظور برپایی این بیمارستان خبر داد و گفت:‌ در روزهای آینده نیز متخصصان و تجهیزات لازم برای برپایی این بیمارستان به لبنان اعزام می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: چهارمین محموله امدادی هلال احمر ایران برای مردم غزه و لبنان از محل کمک های مردمی خریداری شده بود.

به گزارش ایرنا، محموله کمک‌های مردم ایران حاوی اقلام بهداشتی و زیستی که توسط جمعیت هلال احمر جمع‌آوری شده بود، روز جمعه ۱۳ مهر به لبنان ارسال شد.

عباس عراقچی وزیر امور خارجه و پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر نیز به همراه این محموله عازم لبنان شده بودند تا ضمن دیدار با مقامات ارشد کشور لبنان از نزدیک در جریان روند امدادرسانی به مردم جنگ زده لبنان قرار گیرند.

۱۷ مهر نیز میثم افشار دبیرکل جمعیت هلال احمر از ارسال سومین محموله بشردوستانه امدادی و زیستی جمهوری اسلامی ایران برای مردم جنگ زده لبنان خبر داده بود.

بنا بر اعلام جمعیت هلال احمر، شماره حساب‌های این جمعیت برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم، خیرین، حامیان و اشخاص حقوقی کشورمان به مردم مسلمان غزه، لبنان و یمن به شرح زیر اعلام شده است:

کمک به غزه از طریق بانک مرکزی:
۱. شماره حساب: ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۹۹۹۹۹۸
۲. شماره کارت: ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۸۷۵۸۳۳۶
۳. شماره شبا: IR700100004101034741999998
۴. کد دستوری
*۱۱۲*۵#

کمک به لبنان از طریق بانک ملی:
۱.شماره حساب۹۹۹۹۹
۲. شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹
۳.شماره شبا
IR770170000000199999999003
۴. کد دستوری
*۱۱۲*۱#

کمک به یمن از طریق بانک ملت:
۱. شماره حساب
۹۹۹۹۹
۲. شماره کارت
۶۱۰۴۳۳۸۴۰۹۹۹۹۹۹۸
۳. شماره شبا
IR920120000000000000099999
۴. کد دستوری
*۱۱۲*۷#

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha