جوانان به انجام فعالیت های قرآنی ترغیب شوند

همدان- ایرنا- مدیر بنیادقرآن استان همدان گفت: امروز جای خالی فعالیت‌های قرآنی به ویژه در بین جوانان و دانش‌آموزان به شدت احساس می‌شود بنابراین باید به سمت توسعه جلسات قرآن و تقویت فرهنگ آن و ترغیب جوانان به این فعالیت ها حرکت کرد.

به گزارش ایرنا، جواد صدیق روز شنبه در آیین گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله غیاث الدین طه‌محمدی نماینده سابق ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان و تجلیل از مفاخر قرآنی فامنین بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد و طلاق همه از فقر فرهنگی و قطع رابطه‌ای است که بین فرهنگ قرآن و جامعه ایجاد شده است.

وی این موضوع را در بروز تهاجم فرهنگی نیز موثر دانست و افزود: فرهنگ غرب در حال آسیب رساندن به فرهنگی غنی اسلام است.

امام جمعه فامنین نیز گفت: مرحوم آیت الله طه محمدی بسیار شخصیت علمی و تأثیرگذاری بود و خطبه‌های علمی، متقن و مباحث علمی دقیقی داشتند.

حجت‌الاسلام علی غفاری با بیان اینکه در روایت بر اکرام علما تاکید شده افزود: علت تکریم علما به علم آنها برمی‌گردد در حقیقت علم موجب ارتقای جایگاه علما و درخشش آنها می شود.

وی تاکید کرد: همه علوم در قرآن جمع شده است بنابراین برای کشف هر علمی باید به کتاب الهی رجوع کرد هر چند بشر به آن درجه علمی نرسیده که بتواند تمام علوم را کشف کند.

امام جمعه فامنین تصریح کرد: باید در تبلیغ و تحقق معارف قرآن کوشا بود اما با وجود تبلیغ قرآن در تحقق معارف قرآنی کوتاهی شده است.

حجت‌الاسلام غفاری ادامه داد: با وجود اینکه حافظان و قاریان خوبی تاکنون تربیت شده ، این جلسات چقدر در تحقق معارف قرآنی مؤثر بوده است؟

وی افزود: می توان عواید حاصل از خمس و زکات برای مباحث قرآنی، فرهنگی و مربیان قرآنی هزینه کرد.

جوانان به انجام فعالیت های قرآنی ترغیب شوند

به گفته امام جمعه فامنین تلاوت قرآنی که محقق احکام الهی نباشد، اثرگذار نخواهد بود بنابراین مکلف هستیم برای داشتن جامعه خوب در راستای تحقق معارف قرآنی گام برداریم.

رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان نیز گفت: جهاد دانشگاهی کشور برای سومین سال متوالی برنامه‌هایی برای معرفی و الگوسازی از مفاخر قرآنی استان‌ها و شهرستان‌های مختلف برگزار می‌کند.

مهدی میرزاپور افزود: امسال سومین برنامه تقدیر از مفاخر قرآنی استان را در شهرستان فامنین برگزار و سال گذشته نیز 2 برنامه در همدان و ملایر برگزار شد.

وی افزود: مفاخر و فعالان قرآنی شهرستان‌ها در این برنامه ها دعوت و معرفی می شوند تا از این طریق بتوان برای قرآن‌ دوستان، جوانان و نوجوانان الگوسازی کرد.

فرماندار فامنین نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله طه‌محمدی امام جمعه اسبق فامنین گفت: امام راحل فرمودند «قرآن، کتاب درمان دردهای بشر است» بنابراین انسان هر اندازه که در توان داشته باشد باید نسبت به قرآن توجه نشان دهد.

روح‌الله حسینی اظهار کرد: در بحث ترویج فرهنگ قرآنی و آموزش قرآن اموری در حال انجام است و شاهد هستیم که انس با قرآن و حفظ و آموزش آن در کشور ما خیلی هم غریب نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha