در تودیع و معارفه رئیس سازمان سینمایی چه گذشت؟

تهران- ایرنا- در مراسم انتصاب رائد فریدزاده به ریاست سازمان سینمایی، وزیر فرهنگ از لزوم تقویت بنیه فکری در سینمای ایران سخن گفت و محمد خزاعی رئیس پیشین این سازمان، از سالم‌سازی فضای سینماها و ایجاد تغییر در فضای فرهنگی کشور ضمن انتصاب رئیس سازمان سینمایی صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز طی مراسمی از زحمات محمد خزاعی رئیس پیشین سازمان سینمایی تقدیر و رائد فریدزاده را به ریاست این سازمان منصوب کرد.

در این مراسم که با حضور معاونین و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه بود، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تاکید بر لزوم تقویت بنیه فکری در سینما ایران عنوان کرد: در حوزه بین‌الملل نیازمند توجه بیشتری هستیم چرا که سینمای ایران بخشی از تابلو جمهوری اسلامی ایران است، در همین زمینه حضور گسترده در عرصه بین‌الملل نشانی از هویت ملی و انقلابی ما است.

وی افزود: بنیه فکری در سینمای ایران در موضوعات مختلف از جمله سینمای اجتماعی، کودک و سایر بخش‌ها تقویت شود و ژانرهای مختلف طعم تفکر داشته باشد، این موضوع مورد توجه دوستان بوده و از رئیس جدید سازمان سینمایی در زمینه با توجه به تعلقات انتظار بیشتری می رود.

در این مراسم همچنین محمد خزاعی ضمن ابراز خوشحالی از منصوب شدن فردی از بدنه سازمان سینمایی به ریاست این سازمان، گفت: فعالیت‌های سازمان سینمایی در دولت سیزدهم حاصل کار همه همکاران سازمان سینمایی بود که توانستیم به موفقیت‌هایی برسیم.

وی افزود: در این ۲ ماه جشنواره مهر سینمای ایران برگزار شد که اختتامیه آن به دلیل شهادت سیدحسن نصرالله به تاخیر افتاد و اختتامیه آن امروز برگزار خواهد شد. جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان اصفهان با وجود فراز و نشیب‌های بسیار طی مراسم بسیار باشکوهی برگزار شد. جشنواره فیلم کوتاه تهران جمعه هفته جاری افتتاح خواهد شد و تا امروز اتفاقات بسیار خوبی در دولت چهاردهم رخ داد.

رئیس پیشین سازمان سینمایی ضمن معرفی همکاران سازمان سینمایی به وزیر فرهنگ تاکید کرد: بخشی از نقدهایی که امروز وجود دارد به این دلیل است که برخی به خواسته‌هایشان نرسیدند و همکاران بنده برای سالم‌سازی سینما در مقابل این افراد ایستادند.

وی اظهار داشت: بنده در این مدت فعالیتم در سازمان سینمایی تقریبا هر ماه ۳ سفر به استان‌ها داشتم و از مناطق محروم بازدید کردم. بنده آماده کمک به ریاست سازمان هستم که در هر حوزه‌ای که نیاز بود همکاری داشته باشیم چون بحث اشخاص نیست، موفقیت و پیشرفت کشور اهمیت دارد.

خزاعی تاکید کرد: سازمان سینمایی اهمیت زیادی در فضای فرهنگی کشور دارد و تا زمانی که مدیریت سازمان سینمایی تغییر پیدا نمی‌کرد، حس تغییر در فضای فرهنگی کشور ایجاد نمی‌شد.

در تودیع و معارفه رئیس سازمان سینمایی چه گذشت؟

یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی سینمای نوین‌ ایران است

رائد فرید زاده رئیس سازمان سینمایی نیز در این مراسم ضمن تبریک میلاد امام حسن عسکری(ع)، گفت: از اعتماد دکتر صالحی سپاسگزار و قدردان زحمات آقای خزاعی و مدیران پیشین سازمان سینمایی هستم.

وی ضمن اشاره به تغییرات حوزه فن‌آوری، افزود: تغییرات تکنولوژی موجب می شود نگاهی اساسی نسبت به فرایند تقنینی در سینما صورت بگیرد چراکه شاید دستور العمل‌هایی معطوف به گذشته وجود دارد که در وضعیت فعلی کارکردش را از دست داده است.

رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد: دو کلان پروژه توسط آقای وزیر به من اعلام شد، اولینِ آن وفاق ملی و دیگر خروج ‌ایران از انزوای بین‌المللی و حضور پررنگ‌تر فرهنگی در عرصه جهانی است که لازم و ملزوم یکدیگر محسوب می‌شوند.

فریدزاده گفت: باید با استعانت از خداوند متعال شرایطی را فراهم‌ کنیم تا انشاالله بتوانیم از همه سلایق بهره ببریم، اگر بتوانیم در عین تکثر و تفاوت‌ها صدای واحدی را در عرصه جهانی منعکس کنیم قطعا در عرصه‌های بین المللی هم شنیده خواهد شد و انشالله با کمک دوستان حاضر و غایب این امر محقق می‌شود.

وی افزود: یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی سینمای نوین‌ ایران است که پیوند عمیقی با شعر و ادب دارد و باز آفرینی دوره تاریخی شعر و ادب ایران، خود را با سینما نمایان می‌کند.

رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد: سینما کارکردی دارد که شاید دیگر هنرها همپای آن نباشد اما حتما باید به آن کمک کنند.

در این مراسم حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انتصاب رائد فریدزاده به ریاست سازمان سینمایی به وی اهدا شد. متن حکم به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر رائد فریدزاده

نظر به دانش، تعهد و تجارب ارزشمند و دیرین جنابعالی در حوزه‌های گوناگون مدیریتی، علمی و سینمایی به موجب این حکم به عنوان «معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی، سمعی و بصری» منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به خداوند قادر متعال در مسیر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی، با مشی علمی و فرهنگی که داشته و دارید، و با امعان نظر به مأموریت‌های محوله وتأکید بر موارد مندرج در پیوست حکم، موفق و مؤید باشید.»

همچنین پیوست این حکم به شرح زیر است:

۱ - پیگیری برنامه‌های چهارگانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت چهاردهم در حوزه سینما.

۲- فرصت‌سازی برای بروز و ظهور خلاقیت‌های سینماگران جوان به‌ویژه در استان‌ها.

۳- توجه جدی به توسعه زیرساخت‌های سینما در استان‌ها به ویژه شهرستان های کم‌برخوردار با مشارکت بخش‌های عمومی و خصوصی.

۴-تقویت رویکرد دولت چهاردهم در گسترش فضای وفاق و همدلی سینماگران با دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

۵- پیگیری حقوق فعالان عرصه سینما و تأمین امنیت و آزادی‌های قانونی ایشان.

۶- به روزرسانی و اصلاح قوانین و مقررات عرصه تصویر در مراکز ذیربط متناسب با تحولات اجتماعی و فناوری‌های نوین.

۷- صیانت از تنوع فرم و محتوای سینمای ایران متناسب با نیاز مخاطبان ایرانی و جهانی.

۸- ارتقای شاخص‌های بین‌المللی شدن سینمای ایران با تأکید بر :

۱/۸- رشد صادرات محصولات و خدمات سینمایی

۲/۸- تسهیل و گسترش حضور سینمای ایران در رویدادهای بین‌المللی

۳/۸- تولید فیلم‌های سینمایی مشترک

فریدزاده به عنوان داور با جشنواره‌های بین‌المللی زردآلوی طلایی ارمنستان، زیرو پلاس، پرسکوف روسیه، Smile هند، سینما حقیقت و ...همکاری کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha