مسوولان نگاه عادلانه‌تری در تقسیم منابع فرهنگ و هنر داشته باشند

سنندج - ایرنا - داور بخش بین‌الملل هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: مسوولان نگاه عادلانه تری به تقسیم منابع حوزه فرهنگ و هنر داشته باشند که اگر در این زمینه کار شود، جلوی خیلی از خسارت‌ها گرفته می‌شود.

به گزارش ایرنا، مرضیه برومند شامگاه شنبه در اولین روز از برگزاری هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هنرمندان شهرستانی در حوزه تئاتر به ویژه جشنواره عروسکی رشد خیلی خوبی یافته اند و این مهم بسیار ارزشمند است.

وی ابراز امیدواری کرد سهم مردم از فرهنگ و هنر و دسترسی آنان به این عرصه بیشتر شود و افزود: همه جای ایران مردم مشتاق این هستند که دور هم جمع شوند و با هم بخندند و داد بزنند ولی متاسفانه از این نوع جمع شدن‌ها کم داریم.

داور بخش مسابقه بین‌الملل هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان یادآور شد: تئاتر در کشور خیلی پیشرفت کرده و هنرمندان شهرستانی نیز در این حوزه رشد خیلی عجیبی کرده‌اند.

برومند اولین اجرای امروز بخش مسابقه بین الملل را در جشنواره مریوان خیلی گرم توصیف کرد و گفت: هنرمند آلمانی ارتباطش با بچه ها خوب بود و با این شرایط از آلمان در جشنواره حضور پیدا کرده، ارزشمند است و باید به بیگانگان و هنرمندان خارجی اطمینان کنیم و دیدگاهمان را تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه همدلی و دور هم جمع شدن مردم به بچه ها و خانواده نشاط می بخشد، ادامه داد: اگر خوب زندگی کنیم و از جنگ دور باشیم، بزدگترین درس را به دشمن داده‌ایم.

داور بخش مسابقه بین‌الملل هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان به تفاوت سینما و تئاتر هم اشاره ای داشت و اضافه کرد: سینما از لحاظ تماشاگر گسترده تر است اما تئاتر ارتباط نزدیکتری با مردم دارد ولی هر کدام در جهت تاثیرگذاشتن و حرف های انسانی زدن گام می دارند.

۱۷۰ هنرمند در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان شرکت دارند؛ این جشنواره از امروز آغاز شده و تا ۲۵ مهر ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha