۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۲۳:۰۸
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85626870
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

داور عراقی تئاتر خیابانی: تئاتر مریوان جایگاه جهانی یافته است

سنندج- ایرنا- داور بخش بین‌المللی هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان برگزاری این جشنواره را در ارتقا سطح هنر نمایشی دراین شهرستان مرزی بسیار موثر دانست وگفت: تئاتر خیابانی مریوان جایگاه خود را در عرصه جهانی تئاتریافته است.

به گزارش ایرنا، گوران علی‌کریم از داوران بخش بین الملل هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان ضمن قدردانی از برگزارکنندگان و هنرمندان این جشنواره، شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: این جشنواره واقعا اهمیت منحصر به فردی از لحاظ تئاتر در ایران و نیز گردهم اوردن فعالان تئاتر خیابانی در دنیا دارد.

وی ادامه داد: نمایش هایی که امشب دیدم، پستی و بلندی و تفاوت هایی داشته است و برخی کارها توانسته رضایت تماشگران را جلب کند و برخی اجراها هم هست که چندان قوی نیست اما در مجموع این جشنواره توانسته است جایگاه خوبی در کردستان، ایران و جهان پیدا کند.

داور بخش مسابقه بین الملل هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان ادامه داد: به عنوان داور اولین بار است در جشنواره شرکت می کنم اما در مجموع سومین بار است در این جشنواره حضور دارم؛ یک سال به عنوان مهمان و تماشگر و اوایل هم یک بار با یک اثر نمایشی حضور داشتم.

وی به این هم اشاره داشت که پیش از این در سطح بین المللی داوری نکرده اما در جشنواره تئاتر عراق و سقز شرکت کرده است.

داور بخش مسابقه بین الملل هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان افزود: در دوره دوم یا سوم، کارگردانی را به یکی از شاگردانم واگذار کردم و آن سالها جشنواره مریوان روبه پیشرفت بود و کشورهای توانمند و اثرهای خوب بین المللی شرکت داشتند اما امسال به واسطه اتفاقات سیاسی نمایش های خوب نتوانسته اند حضور داشته باشند ولی امسال تماشگران زیادی نظاره گر اجراها هستند و تئاتر توانسته در دل مردم جایگاه خود را پیدا کند.

هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از ۲۱ مهر آغاز شد و تا ۲۵ مهرماه ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha