ایمن‌سازی جاده گنجنامه - تویسرکان با ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار

همدان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: عملیات ایمن سازی جاده گنجنامه - تویسرکان شامل نصب حفاظ بتنی و نیوجرسی با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال آغاز شد.

️مهرداد آهکی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: جاده گنجنامه- تویسرکان از جاذبه‌های گردشگری استان همدان محسوب می‌شود و نقش مهمی در کاهش زمان مسافرت و دسترسی سریع از شهر همدان به تویسرکان دارد.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۴ هزار متر مکعب ریزش‌برداری، ۲ هزار متر مربع لکه‌گیری، ۶ کیلومتر شانه‌سازی، سه کیلومتر اصلاح شیب شیروانی، تعمیرات چهار پل و لایروبی ۳۰ آبرو و پل در این مسیر از ابتدای سال جاری تاکنون انجام شده است.

️مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان همدان یادآوری کرد: هر ساله از اواسط آبان ماه به دلیل بارش باران و برف پاییزی و احتمال ریزش سنگ، این جاده به طور موقت مسدود و از جاده های جایگزین برای عزیمت به تویسرکان استفاده می شود.

آهکی همچنین از آغاز عملیات تعریض مسیرهای گردشگری همدان با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال ️خبر داد و گفت: در این راستا عملیات تعریض جاده های گردشگری سد اکباتان - ارزانفود و چشین - ابرو صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: عملیات تعریض و ایمن سازی مسیرهای توریستی و گردشگری استان همدان به منظور ارائه خدمات مطلوب به مسافران و جذب گردشگران، به صورت ویژه در دست اقدام راهداری همدان قرار دارد.

️مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان ادامه داد: عملیات تعریض مسیرهای توریستی و گردشگری سداکباتان - ارزانفود و چشین- ابرو هم اکنون توسط ۲ تیم پیمانی و امانی آغاز شده و تاکنون ۷۰۰ میلیارد ریال از اعتبار ۲ هزار میلیارد ریالی آن تخصیص داده شده است.

️آهکی اظهارکرد: افزون بر ۱۴۴ میلیون تردد نیمه نخست ۱۴۰۳ از راه‌های استان همدان صورت گرفته است که می توان از این ظرفیت برای جذب گردشگر و معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی استان به نحوه مطلوبی استفاده کرد. ️

استان همدان دارای پنج هزار و ۴۴۶ کیلومتر انواع راه با ۴۳ مجتمع خدماتی رفاهی و ۲۵ باب راهدارخانه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha