۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۱۳
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85626166
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۵ هزار تن خرما از نخلستان‌های بوشهر برداشت شد

بوشهر- ایرنا- مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال علاوه بر برداشت ۶۵ هزار تن خارک و رطب، از پیش‌بینی تولید ۱۳۵ هزار تن خرما تاکنون ۱۰۵ هزار تن آن برداشت شده است.

به گزارش ایرنا ، ابراهیم دانا روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه برداشت خرما نیمه دوم شهریور ماه آغاز و هم اینک برداشت رو به پایان است اظهارکرد: سطح زیر کشت نخلستان‌های استان بوشهر ۳۸ هزار هکتار است که از این میزان سطح زیر کشت نخلستان‌ها ۱۱.۸ هزار هکتار آن تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی است.

وی افزود: امسال در مجموع ۶۵ هزار تن خارک و رطب شامل ۱۵ هزار تن خارک و ۵۰ هزار تن رطب از نخلستان های استان بوشهر برداشت شد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهرتصریح کرد: در مجموع تاکنون ۱۰۵ هزار تن محصول خرما در استان بوشهر از نخلستان‌ها و محصول گونه کبکاب بطور کامل برداشت شده و تنها محصول نخل در بخش های بوشکان و ارم دشتستان و شهرستان جم به‌صورت کامل برداشت نشده است.

وی اضافه کرد: کشاورزان و نخل‌داران استان بوشهر امسال دیگر دغدغه فروش محصول خرما ندارند و وضعیت فروش بسیار مطلوب است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سیاست دولت دخالت نکردن در نرخ‌گذاری است و کشاورزان و نخل‌داران به‌صورت توافقی محصول خرما تولیدی خود را با قیمت مناسب به فروش می‌رسانند و تاکنون خرما روی دست کشاورزان نمانده است.

دانا بیان کرد: کارگاه‌های فرآوری محصول خرما استان بوشهر در حال بسته‌بندی نوین و بازارپسند محصول نخلداران برای عرضه در بازارهای داخلی و خارجی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha