۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۷
کد خبر: 85626444
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

قطعه چهارم بزرگراه قم - نیزار به بهره‌برداری رسید

قم - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به طرح تعریض و بهسازی بزرگراه قم به نیزار، گفت: قطعه چهارم این بزرگراه طی مراسمی با حضور استاندار این استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین زنجیرانی فراهانی روز یکشنبه در حاشیه بهره‌برداری از قطعه چهارم بزرگراه قم به نیزار، تصریح کرد: این قطعه به طول ۱۰ کیلومتر از حدفاصل روستای چشمه‌علی تا انتهای حوزه استحفاظی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اضافه کرد: با بهره‌برداری از این قطعه حدفاصل محور، پس از امامزاده عبدالله (ع) تا انتهای حوزه استحفاظی چهارخطه به‌صورت دو باند رفت‌وبرگشت ارتقا یافت.

قطعه چهارم بزرگراه قم - نیزار به بهره‌برداری رسید

زنجیرانی فراهانی افزود: عملیات اجرایی این طرح از زمستان سال ۹۶ آغاز و مهرماه امسال تکمیل و در اختیار مردم و رانندگان قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم، خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح افزون بر ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار بکار رفته است.

زنجیرانی افزود: همچنین با بازگشایی این قطعه، مشکلات ترافیکی و آمدوشد کارخانه سیمان و روستای نیزار و معادن اطراف حل خواهد شد و مسیر دلیجان به سمت قم و بالعکس نزدیک‌تر می‌شود که کاهش مصرف سوخت را در پی دارد.

وی تصریح کرد: با ایجاد سایت‌های نهضت ملی مسکن طایقان و پرنیان شاهد افزایش تردد خواهیم بود که اهمیت وجود جاده ایمن و استاندارد برای ساکنین را دوچندان می‌کند.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که ازجمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha