۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۰۵
کد خبرنگار: 757
کد خبر: 85626530
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امیدواری برای درمان بیماران مبتلا به تصلب شرایین با داروی سرطان

تهران -ایرنا- محققان در موسسه تحقیقات قلب استرالیا کشف کردند یک داروی مورد استفاده برای کشتن سلول‌های تومور در بیماران سرطانی همچنین می‌تواند برای نجات پاهای بیماران مبتلا به تصلب شرایین به کار برود.

به گزارش گروه علمی ایرنا از «موسسه تحقیقات قلب»، یک مطالعه پیشابالینی انجام شده در مرکز بیماری‌های عروقی موسسه تحقیقات قلب استرالیا کشف کرده داروی کوناتوموماب Conatumumab به شکل موثری بیماری سرخرگ محیطی یات تصلب شرایین (PAD) را از طریق ساختن رگ‌های خونی جدید و دور زدن (بای پس) انسداد و احیای جریان خون درمان می‌کند.

امیدواری برای درمان بیماران مبتلا به تصلب شرایین با داروی سرطان

تصلب شرایین یا بیماری شریان محیطی یک بیماری شایع است که در آن باریک و سخت شدن عروق، باعث کاهش جریان خون به بازوها، پاها، شکم و یا لگن می شود. در بیماری شریان محیطی، پاها یا بازوها (معمولاً پاها) جریان خون کافی برای پاسخگویی به نیاز اکسیژن را دریافت نمی کنند. این ممکن است باعث درد پا در هنگام راه رفتن (لنگش) و سایر علایم شود.

امیدواری برای درمان بیماران مبتلا به تصلب شرایین با داروی سرطان

دکتر سیان کارتلند از موسسه تحقیقات قلب و مولف اصلی این مقاله تحقیقی گفت: این پیشرفت می‌توان نجات پاها و جان بیماران شود. ما اغلب از بیماری تصلب شرایین به عنوان پسرعموی حمله و سکته قلبی یاد می‌کنیم زیرا خیلی کمتر درباره آن می‌دانیم و در نتیجه درمان‌های آن هم پیشرفت کمتری دارند. این کشف جالب که یک داروی تولید شده برای کشتن سلول‌های سرطانی می‌تواند جریان خون در نواحی متاثر از بیماری یادشده در بدن را احیا کند به ما امیدهای تازه‌ای برای مبارزه با این بیماری میدهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha