حمله رژیم صهیونیستی به چادر آوارگان فلسطینی ؛ سه تن کشته و ۷۰ تن زخمی شدند+فیلم

تهران-ایرنا-در ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، جنگنده های رژیم آپارتاید تل آویو بامداد دوشنبه چادرهای محل اسکان آوارگان فلسطینی در نزدیکی بیمارستانی در مرکز غزه را بمباران کردند که در جریان آن سه تن کشته و ۷۰تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین،در این حمله ۳۰ چادر در آتش سوخت و شدت آتش سوزی به نحوی بوده که زبانه های آتش به بیمارستان شهدای الاقصی رسیده که چسبیده به محل استقرار این چادرها بوده است.

سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی گزارش داد که این حمله به احتمال زیاد حجم بالایی از زخمی به همراه داشته باشد.

هرچند هنوز آمار دقیق شهدا و زخمی‌ها مشخص نیست و حریق در محل حملات مهار نشده است، اما این حملات به احتمال زیاد روند کمک رسانی را با مشکل روبه رو کند.

از سوی دیگر، گروه امداد و نجات غزه اعلام کرد که پرسنل آن به دنبال کنترل آتش هستند که در نتیجه حمله اسرائیل به چادرهای محل اسکان آوارگان رخ داده است.

این گروه هشدار داد که حمله کنونی و نیز حمله ساعات پیش رژیم صهیونیستی به مدرسه المفتی، ثابت می‎کند که هیچ مکانی در غزه امن نیست.

رژیم صهیونیستی ساعاتی پیش در جنایت دیگری ،محل اسکان آوارگان در یک مدرسه در مرکز نوار غزه را بمباران کرد که در جریان آن تاکنون ۱۸ تن شهید شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، جنگنده های رژیم صهیونیستی مدرسه المفتی در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را که محل اسکان آوارگان فلسطینی بود، هدف قرار دادند .

در این حمله شماری زخمی شدند که هنوز آمارذ دقیق آن اعلام نشد.

این نخستین باری نیست که رژیم صهیونیستی مناطق غیر نظامی را هدف قرار می دهد، در طول یکسال گذشته این رژیم بارها مناطق غیر نظامی را آماج حملات خود قرار داده است، به نحوی که بسیاری از کشورها، خواستار مجازات بنیامین نتانیاهو و یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم اسرائیل به علت جنایت جنگی شده اند.

به گزارش ایرنا، رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته که بر اثر آن، افزون بر ویرانی های عظیم و قحطی مرگبار بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در نوار غزه همچنان به جنایات نسل کشی علیه ساکنان این منطقه ادامه می دهد.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که پس از ۱۲ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ، یعنی نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha