۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۰
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85627255
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نگرانی رژیم صهیونیستی از کاهش ذخایر تسلیحات

۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۰
کد خبر: 85627255
نگرانی رژیم صهیونیستی از کاهش ذخایر تسلیحات

تهران - ایرنا - روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» از نگرانی ارتش رژیم اسرائیل به دلیل کاهش ذخایر اسلحه و مهمات خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شبکه روسیه الیوم، روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: ارتش اسرائیل به دلیل کاهش ذخایر اسلحه و مهمات وارد مرحله جدیدی با عنوان «استفاده بهینه» شده است که بر اساس آن استفاده از موشک‌ها و سایر ابزارهای جنگی باید به تایید فرماندهان ارشد برسد.

این روزنامه نوشت که ارتش اسرائیل به تازگی به دلیل کمبود ذخایر مهمات و ممنوعیت اعمال شده توسط کشورهای جهان برای صادرات تسلیحات، سطح فرماندهیِ مجاز برای تاییدِ استفاده از سلاح های سنگین مانند موشک ها را افزایش داده است.

هاآرتص به نقل از منابعی نوشت که ارتش [رژیم] اسرائیل اکنون استفاده از تسلیحات را محدود کرده و حتی در برخی موارد، سطحِ مجازِ صدور مجوز برای استفاده از این سلاح‌ها و مهمات سنگین را تا سطح یک فرمانده تیپ ارتقا داده است.

این منابع گفتند که این دستورالعمل در مورد سامانه‌های پدافند هوایی مانند گنبد آهنین و نیروهایی که در معرض آتشبار دشمن هستند اعمال نمی‌شود.

آنها هدف از اعمال این سیاست را استفاده فرماندهان عالی رتبه ارتش اسرائیل از ابزار نظامی مطابق با اهداف نیروی تحت فرمان خود بر اساس اولویت‌ها بیان کردند و افزودند که پیشتر، این مسئولیت بر عهده فرماندهان رده‌های پایین تر بوده است.

این منابع گزارش دادند که وضعیت فعلی انبار مهمات، ارتش [رژیم اسرائیل] را مجبور به افزایش اعمال این محدودیت‌ها کرده است.

در این زمینه، موسسه امنیتی رژیم اسرائیل نگرانی خود را از تصمیم «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم برای به تعویق انداختن سفر «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم اسرائیل به آمریکا ابراز کرد.

به گفته مقامات ارشد این موسسه که با روزنامه «هاآرتص» گفت و گو کرده اند، قرار است در دیدارهای برنامه ریزی شده، «گالانت» وزیر جنگ رژیم اسرائیل با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و دیگر مقامات ارشد آمریکا علاوه بر چگونگی حمله به ایران درباره نیازهای ارتش اسرائیل به تسلیحات و واردات محموله های تسلیحاتی به سرزمین های اشغالی فلسطین گفت و گو کند.

به گفته آنها موسسه امنیتی رژیم صهیونیستی در این روزها نگران خودداری برخی کشورها از عرضه تسلیحات به رژیم اسرائیل است.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته که بر اثر آن، افزون بر ویرانی های عظیم و قحطی مرگبار بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در نوار غزه همچنان به جنایات نسل کشی علیه ساکنان این منطقه ادامه می دهد.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که پس از ۱۲ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ، یعنی نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha