۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۵۵
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85628318
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فایننشال‌تایمز: اسرائیل با چالش کمبود موشک‌های پدافند هوایی روبرو است

تهران-ایرنا- روزنامه فایننشال تایمز به‌نقل از مدیران صنعتی، مقامات پیشین نظامی و تحلیلگران نوشت: (رژیم) اسرائیل در تلاش برای تقویت دفاع هوایی خود برای مقابله با حملات، با کمبود موشک‌های رهگیر مواجه است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، این روزنامه افزود: آمریکا تلاش می کند به کاهش شکاف در سپر محافظتی (رژیم) اسرائیل کمک کند، از اینرو روز یکشنبه از استقرار سامانه ضدموشکی تاد در آستانه حملات تلافی جویانه اسرائیل علیه ایران خبر داد که خطرتشدید تنش بیشتر در منطقه را به دنبال دارد.

دانا استرول مقام سابق دفاعی آمریکا گفت: مسئله مهمات اسرائیل بسیار جدی است. اگر ایران به حملات اسرائیل پاسخ دهد و حزب الله به آن بپیوندد، دفاع هوایی اسرائیل تحت فشار قرار خواهد گرفت.

وی افزود: ذخایر مهمات آمریکا نامحدود نیست و نتواند به تامین سلاح های اوکراین و اسرائیل به طور همزمان ادامه دهد. ما به نقطه بحرانی رسیده ایم.

بوز لوی مدیر اجرایی صنایع فضاهوای رژیم صهیونیستی که یک سازنده رهگیرهای آروو را برای سرنگونی موشک های بالتسیک است، گفت: ما سه شیفت کار می کنیم تا خط تولید به کار خود ادامه دهد. برخی از خطوط تولید ما ۲۴ ساعته، هفت روز در هفته کار می کنند. هدف ما عمل به تعهدات مان است.

فایننشال تایمز مدعی شد: پدافند هوایی سه‌لایه (رژیم) اسرائیل تاکنون بخش عظیمی از پهپادها و موشک‌های شلیک شده توسط ایران و نیروهای نیابتی آن از سراسر منطقه علیه این رژیم را سرنگون کرده است.

این روزنامه اعتراف کرد که رژیم صهیونیستی در رهگیری ۱۸۰ موشک بالستیک شلیک شده از سوی ایران در اول اکتبر و در جریان عملیات موشکی ایران علیه مواضع این رژیم، موفقیت ناچیزی داشته است.

این رسانه با استناد به اظهارات تحلیلگران منابع باز اطلاعاتی خاطرنشان کرد که تقریبا ۳۶ موشک دراین عملیات به پایگاه هوایی نواتیم اصابت کرده و یک موشک دیگر در ۷۰۰ متری مقر موساد منفجر شده است.

به نوشته فایننشال تایمز، سامانه های تاد ارائه شده از سوی آمریکا به رژیم صهیونیستی که برای سرنگونی موشک های بالستیک طراحی شده اند در کنار سامانه آروو رژیم اسرائیل قرار خواهد گرفت و در حالی که کابینه بنیامین نتانیاهو رئیس رژیم اسرائیل خود را آماده اقدام تلافی جویانه علیه حملات ایران می کند، پدافند هوایی این رژیم را تقویت می کند.
مقامات رسمی رژیم اسرائیل اذعان کرده اند که بیش از ۲۰ هزار راکت و موشک در سال گذشته، فقط از غزه و لبنان به سوی این مواضع این رژیم شلیک شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha