شورا ترمز تاکسیرانی کرمان را کشید

کرمان - ایرنا - اعضای شورای اسلامی شهر کرمان در نشست عمومی امورز(دوشنبه) پس از رای گیری با افزایش ۱۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی در شهر کرمان مخالفت کردند؛ نرخ کرایه تاکسی در این شهر از ابتدای سال ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته گران شده بود.

به گزارش ایرنا، در حالی که اواخر اسفند سال گذشته شورای شهر کرمان افزایش ۵۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی‌های کرمان برای سال ۱۴۰۳ به تصویب رسانده بود، شهرداری کرمان نامه ای برای افزایش مجدد ۱۵ درصدی نرخ کرایه حمل مسافر دورن شهری را به صحن شورا فرستاد که در صحن شورا رای نیاورد.

مستمسک و دلیل افزایش مجدد ۱۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی آن هم در میانه سال، امرار معاش رانندگان تاکسی و هزینه های آنان اعلام شده بود.

موافقان

بر اساس اظهارات سید محمد موسوی سخنگوی شورای شهر کرمان این پیشنهاد در کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای اسلامی شهر کرمان به میزان ۲۵ درصد مطرح شد که پس از بررسی، نرخ ۱۵ درصد توسط اعضای کمیسیون برای طرح در صحن علنی به تصویب رسید.

رییس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای اسلامی شهر کرمان در این زمینه گفت: فعالیت تاکسی های شهری با توجه به وجود تاکسی های اینترنتی و خودروهای شخصی از حالت قبلی خارج شده و امرار معاش رانندگان تاکسی را مشکل کرده است.

منصور ایرانمنش ادامه داد: هزینه استهلاک خودروهای تاکسی نیز بالاست و رانندگان هیچ گونه حمایتی هم از طرف شهرداری نمی شوند؛ لذا افزایش اندک کرایه تاکسی کمکی برای این قشر محسوب می شود.

محمدرضا کُمساری نایب رییس شورای شهر کرمان نیز در موافقت با تایید افزایش ۱۵ درصدی کرایه تاکسی در کرمان خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال ۲ مرتبه افزایش قیمت لوازم یدکی خودرو داشتیم و ضمنا میزان افزایش ۱۵ درصدی زیاد بر نرخ کرایه ها چالش بر انگیز نیست.

مخالفان و پیشنهاد اختصاص لاستیک با حمایت بیمه ای

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر کرمان نیز گفت: فشار به رانندگان تاکسی جدی است اما افزایش ۱۵ درصدی دردی از تاکسیرانان(صاحبان تاکسی) درمان نمی کند و فقط بار روانی آن جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

محمود بابایی تصریح کرد: رایزنی برای اختصاص تسهیلاتی مانند لاستیک یا کمک در بحث بیمه برای رانندگان تاکسی مناسب تر است.

حضور بی ضابطه خودروهای شخصی در حمل مسافر شهری

رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه گذاری شورای شهر کرمان نیز گفت: در حوزه حمل و نقل شاهد حضور بی ضابطه و بدون حساب کتاب خودروهای شخصی و اینترنتی هستیم که بدون ضابطه کرایه می گیرند.

حسین چناریان تاکید کرد: تاکسی ها مرجع قانونمند و محل اعتماد مردم در حوزه حمل و نقل هستند که اگر بخواهیم دست دلال ها و افراد غیر قانونی را در حمل و نقل شهری کوتاه کنیم باید از تاکسیرانی حمایت شود در حالی که نظارت در حال حاضر فقط بر روی تاکسی ها است.

وی افزود: باید کمک کنیم در حوز حمل و نقل مسافر دورن شهر مجموعه تاکسیرانی پایدار باشد.

پیشنهاد افزایش کرایه تاکسی در پایان سال

محمد امینی زاده رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای شهر کرمان نیز با بیان اینکه افزایش نرخ کرایه تاکسی باید متناسب با میزان رشد هزینه ها باشد بیان کرد: پیشنهاد می کنیم به جای اینکه در میانه سال این افزایش انجام شود در انتهای سال و توسط کمیسیون تلفیق بودجه صورت گیرد.

به گزارش ایرنا در نهایت پیشنهاد شهرداری کرمان در خصوص افزایش نرخ ۱۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی در شهر کرمان پس از رای گیری به تصویب اعضای شورای شهر نرسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha