توسعه جایگاه عرضه سوخت؛ مهمترین برنامه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در منطقه زاهدان

زاهدان - ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان به تشریح آخرین وضعیت جایگاه های سوخت در این منطقه پرداخت و گفت: توسعه جایگاه عرضه سوخت مایع و سی‌ان‌جی مهمترین برنامه در دستور کار بوده که در این راستا ساخت ۶۳ جایگاه عرضه سوخت در سطح استان در دست اقدام است.

قربانعلی مردانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: منطقه زاهدان در مجموع دارای ۸۰ جایگاه عرضه سوخت بوده که از این تعداد ۷۸ جایگاه عرضه مایع "بنزین و نفت گاز" و ۲ جایگاه سی‌ان‌جی است.

وی افزود: ساخت ۶۳ جایگاه عرضه سوخت نیز در دست اقدام است که از این تعداد ۱۸ جایگاه از قبل بوده و شامل چهار جایگاه دو منظوره بنزین و سی‌ان‌جی، چهار جایگاه تک منظوره سی‌ان‌جی و ۱۰ جایگاه مایع "بنزین و نفت گاز" با پیشرفت فیزیکی بین ۳۰ تا ۹۰ درصد و بعضا در مرحله صدور مجوز بوده و امیدواریم در سال جاری سه جایگاه از این تعداد به بهره‌برداری برسد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان ادامه داد: بقیه جایگاه‌ها نیز مربوط به مصوبه سفر معاون اول رئیس جمهور شهید به سیستان و بلوچستان است که سال گذشته انجام شده و در مرحله نهایی فراخوان قرار دارند و با تشکیل جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، این‌ جایگاه ها نیز مجوز ساخت خواهند گرفت و تا ۲ سال آینده امید می‌رود به بهره‌برداری برسند.

وی اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده و مقررات شرکت، با اخذ تعهد از سرمایه گذار، در مرحله اول براساس نوع جایگاه (تک منظوره، دو منظوره و تعداد سکو) فرصت ۶ تا یکسال و سپس در صورت ارائه دلایل عدم اقدام به موقع فرصت ۶ ماهه داده می شود و در نهایت طبق مقررات و بخشنامه‌های موجود باید سرمایه‌گذار در بازه زمانی ۲ ساله جایگاه را به بهره‌برداری برساند.

مردانی گفت: با بهره‌برداری از این ۶۳ جایگاه یا حتی نیمی از آنها ظرفیت جایگاه‌های منطقه زاهدان اشباع شده و تعداد جایگاه های منطقه از شاخص جایگاه های کشوری به مراتب بالاتر خواهد رفت.

وی تاکید کرد: جایگاه سی‌ان‌جی نیز شرایط آن در سیستان و بلوچستان ویژه است و در هیچ استان کشور چنین مصوباتی وجود ندارد که سرمایه‌گذار از تجهیزات دولتی و رایگان برخوردار شود و هیچ وجهی در بخش تجهیزات پرداخت نکند، این اقدامات در راستای رفاه مردم در دستور کار قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha