حماس: اسرائیل از تمرکز بر لبنان برای کشتار در غزه سوء استفاده می‌کند/ تسلیم نخواهیم شد

تهران- ایرنا- یکی از رهبران ارشد جنبش حماس ضمن محکوم کردن جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه، گفت که اشغالگران از تمرکز جهانیان بر تحولات لبنان برای ارتکاب کشتار در این باریکه سوء استفاده می‌کنند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «سامی ابو زهری» از مقامات ارشد جنبش حماس در گفت‌وگو با خبرگزاری شهاب اظهار داشت: رژیم اشغالگر اسرائیل از تمرکز رسانه‌ای و علاقه سیاسی به وضعیت لبنان برای انجام کشتارهای بی‌سابقه در مناطق مختلف نوار غزه سوء استفاده می‌کند.

وی با اشاره به طرح اشغالگران برای کوچاندن ساکنان شمال نوار غزه با محاصره این منطقه و بمباران آن، گفت: آنچه در شمال نوار غزه اتفاق می‌افتد بسیار خطرناک و برای ساکنان باقی مانده، حکم اعدام است و ما با تعداد زیادی شهید و مجروح روبرو هستیم.

ابو زهری افزود: تصمیم اسرائیل برای اعدام افراد باقیمانده‌ها در شمال نوار غزه مستلزم تلاش بیشتر همگان برای تحت فشار قرار دادن اشغالگران است و ما تأکید می‌کنیم که چنین جنایاتی در شکستن اراده ما یا ملت ما و یا وادار کردن ما به تسلیم موفق نخواهد بود.

وی ادامه داد: ما از همه مردم امت می‌خواهیم که مسئولیت‌های خود را در قبال آنچه در نوار غزه رخ می‌دهد، بر عهده بگیرند؛ چراکه صرفا اشک ریختن بر درد شهروندان یا تشویق مقاومت کافی نیست و باید این احساسات در صحنه رویارویی عملی شود.

این اظهارات پس از آن بیان شد که ارتش رژیم صهیونیستی برای دهمین روز متوالی شمال نوار غزه را محاصره کرده و هر روز مرتکب یک جنایت نسل‌کش جدید در این منطقه می‌شود.

ارتش رژیم صهیونیستی با محاصره شمال نوار غزه و بمباران آن در تلاش است تا اهالی این منطقه را آواره و آنها را ناگزیر به کوچ اجباری کند.

براساس طرحی که مقامات نظامی رژیم صهیونیستی پیشنهاد کرده‌اند، فلسطینی‌های باقیمانده در شمال نوار غزه را «نظامی» به شمار آورده و کشتن و محروم کردن آنها از غذا را مجاز می داند.

در صورتی که طرح مذکور اجرا شود، صدها هزار فلسطینی که مایل یا قادر به ترک خانه‌هایشان در شمال نوار غزه نیستند به محاصره درخواهند آمد.

مقامات صهیونیست در این باره گفته‌اند در صورتی که طرح مذکور، به نتیجه مطلوب برسد می‌توان آن را در سایر مناطق نوار غزه تکرار کرد.

به گزارش ایرنا، رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته که بر اثر آن، افزون بر ویرانی های عظیم و قحطی مرگبار بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در نوار غزه همچنان به جنایات نسل کشی علیه ساکنان این منطقه ادامه می دهد.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که پس از ۱۲ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ، یعنی نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha