به گزارش ایرنا، پوریا علیمردانی عصر دوشنبه در حاشیه نشست با شرکتهای دانشبنیان، خلاق و نوآور و فعالان حوزه حمل و نقل هوشمند و ترافیک در جمع خبرنگاران افزود: مطالعات طرح ترافیک جدید در حال انجام است و باید مطالعات به سمع و نظر اساتید دیگر دانشگاهها نیز برسد تا نظرات خود را بیان کنند، البته انگیزههای متفاوتی برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک وجود دارد؛ به گونهای که یکی از نواقص طرح فعلی، شبمردگی و سوق دادن به سمت استفاده از موتورسیکلت است که تلاش میشود با ارائه تسهیلات، محله را سکونتپذیرتر کرده تا از این محدودههای ارزشمند صیانت شود.
وی با اشاره به کنترل هوشمند محدوده از توسعه دوربینها خبر داد و گفت: اکنون ۲۲۰ دوربین فعال در پایتخت وجود دارد که تلاش برای افزایش تعداد این دوربینها به ۳۰۰ دستگاه نیز در حال انجام است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران درباره تردد پلاک شهرستان در محدوده طرح ترافیک نیز گفت: راهحلی برای حل این موضوع با وزارت کشور مطرح شده که براساس آن از طریق سامانه یکپارچه، رقم عوارض تردد آنها وصول شود البته اکنون نیز از تردد خودروهای پلاک شهرستان عوارض وصولی گرفته میشود.
علیمردانی با بیان اینکه معتقدیم حل مساله ترافیک در تهران یک اقدام فراسازمانی است، اظهار کرد: همانگونه که شهروندان در ترافیک میمانند، مسئولان همچون شهردار و رییس جمهور نیز در ترافیک توقف میکنند و حل این مساله نیز به کمک سازمانها و نهادهای مختلف نیاز دارد.
وی با بیان اینکه شهردای تهران سلسله نشستهایی را با مجموعه نوآور داشته است تا نظرات، ایدهها و پیشنهادات آنها را برای حل مشکل یا کنترل ترافیک جمعآوری کند، گفت: با توجه به قرارگیری در نیمه دوم سال و افزایش حجم ترافیک به دنبال فعالیت مدارس و مراکز آموزشی، سفرهای درون شهری افزایش یافته است و باید طرحهای متفاوتی برای کنترل ترافیک احصا شود اما باید دست در دست دهیم تا مشکل ترافیک حل شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران با تاکید بر اینکه بخشی از حل مشکل ترافیک وظیفه نخبگان و شرکتهای دانشبنیان است که در همین راستا نشستهای تخصصی با این شرکتها برگزار میشود تا آنها با توجه به امکانات و شرایط شهر راهحل ابتکاری برای حل معضل ترافیک ارائه دهند، افزود: برای کنترل و کاهش ترافیک چهار شاخص مدنظر است که در مرحله اول باید از طریق سیستمهای شهر هوشمند به گونهای عمل شود که همه نیازها به طور هوشمند محقق شود تا لازم نباشد که شهروند برای رفع نیازهای خود در شهر تردد کند و در مجموع سفر کمتری داشته و در نهایت ترافیک کمتر خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه براساس راهکار دوم مجموع شبکه حمل و نقل باید به سمت حملونقل پاک سوق داده شود و برهمین اساس باید انواع مدلهای حملونقل پاک اجرا شود، افزود: براساس شاخص سوم نیز باید در راستای مهار ترافیک، مردم را با بستههای تشویقی به سمت استفاده از حملونقل عمومی سوق داد. در مرحله چهارم تمرکز بر اقدامات پوششی مانند تامین پارکینگ و طرح ترافیک خواهد بود.
علیمردانی با تاکید بر اینکه درخواست این است که همه باید تلاش کنند تا مشکل ترافیک حل شود اظهار کرد: این نشستهای تخصصی ادامه خواهد داشت و در دبیرخانه دائمی پیشنهادات پیگیری میشود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران درباره ورود تراموا به پایتخت نیز گفت: روی مدهای متفاوت حمل و نقل مانند تراموا، تاکسی و ون باید مطالعه شود و در مجموع سوال این است که چرا در تهران همه مدلهای مختلف حمل و نقل وجود نداشته باشد.
نظر شما