امام جمعه شیراز: دنیا برای پیشبرد اهداف دینی خود به علما نیاز دارد

شیراز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: دنیا برای پیشبرد اهداف دینی خود به علما نیاز دارد و اگر عالم نباشد هیچ کاری رخ نخواهد داد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، دوشنبه در آستانه اجلاسیه ۱۵ هزار شهید استان فارس (آبانماه ۱۴۰۳)، در یادواره شهدای روحانی استان فارس در شیراز افزود: روحانیت و علما باید به شکل ویژه مورد توجه قرار گیرند و تببین این مساله به عهده علما است چرا که دشمن همواره می کوشد به هر شکلی مردم را از حضور علما محروم کند و مانع ایفای نقش اصلی از جانب آنها شود.

وی ادامه داد: روحانیت افتخار دارد که در طول حیات علمی خود آن‌ چه را که به آن عالم بوده، عملیاتی کرده و شهید تقدیم کرده است.

او اظهار کرد: جامعه روحانیت تشیع به صورت خاص در بحث شهادت بیش از همه اقشار دیگر در طول تاریخ اسلام نقش‌آفرین بوده، آن را تجربه کرده و این افتخار است.


امام جمعه شیراز گفت: شهید با همه ارج و قرب خود در روز قیامت بعد از علما برای شفاعت می‌آیند چون اگر عالم نقش‌آفرینی نکند شهید و معمای شهادت گم می‌شود.

آیت الله دژکام افزود: در غوغای آخرالزمان و شبهات آن، نقش و شان و جایگاه عالم‌ مورد حمله و تهاجم قرار گرفته، عالم بودن به این است که هم جایگاه علم و هم شان عالم را بشناسیم، عالم در کنار علم باید صبر و بردباری داشته باشد تا بتواند در مقابل مخالفت‌ها مقاوم باشد.

وی ادامه داد: جامعه به عالم نیاز دارد و اگر یک جامعه شهید پرور می‌شود علتش این است که علما پای کار بوده‌اند و جامعه روحانیت ما در این جهت کارنامه درخشانی دارد.

او افزود: بدنه روحانیت دور از حُب دنیا است، انسانیت به عالم نیاز دارد و زهد و بی توجهی به دنیا در بین جامعه روحانیت چشمگیر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha