۱۵۰۰ میلیاردریال برای تکمیل تصفیه‌خانه رباط‌کریم و پرند اختصاص یافت

رباط‌کریم - ایرنا - استاندار تهران گفت: یکهزار و ۵۰۰ میلیاردریال اعتبار برای تکمیل تصفیه‌خانه‌های رباط کریم و پرند مصوب شد تا کمکی باشد که فاز اول را به بهره‌برداری برسانیم و از بحران آب در این مناطق جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا فخاری عصر دوشنبه در جریان بازدید از تصفیه خانه های رباط کریم و پرند اظهار داشت: موضوع تصفیه خانه یک امر اساسی در حوزه آب و فاضلاب بوده و از کارهای مهمی که ضرورت انجام کار را محرز می کند تامین اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه‌ها است.

این مسئول ادامه داد: در سفر قبلی به همراه رئیس جمهور وقت از این پروژه ها بازدید به عمل آمد که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و امروز در این سفر ۷۵ درصد پیشرفت داشته و به مراحل پایانی یعنی در مرحله تجهیزسازی و محوطه سازی قرار می گیرد که به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

فخاری افزود: با بهره برداری از این تصفیه خانه ها زمینه لازم برای بازچرخانی و توزیع عادلانه آب حاصل از تصفیه خانه برای بخش صنعتی، کشاورزی، و فضای سبز فراهم خواهد شد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: از نکاتی که بسیار مهم است و مورد تاکید قرار گرفت چگونگی مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این موضوعات بود، قرار بر این شد که طرح هایی برای تشویق و ترغیب بخش خصوصی برای انجام این پروژه ها ارائه شود.

وی با بیان اینکه کاهش ذخائر منابع آب در جنوب غرب تهران موضوع نگران کننده ای است و با توجه به سیاست های بارگذاری جمعیت باید یک مدل رفتاری تعریف شده ای را در دستور کار داشته باشیم، اضافه کرد: باید سطح بارگذاری جمعیت در سطح استان تهران خصوصا غرب استان باز تعریف شود ما نمی توانیم بدون توجه و برآورد های لازم در حوزه تامین زیرساختی از جمله آب، جمعیت را به این مناطق گسیل دهیم.

۱۵۰۰میلیاردریال به تکمیل تصفیه‌خانه رباط‌کریم و پرند اختصاص یافت

فخاری یادآور شد: از طرفی هم شرایط جغرافیایی و اقلیمی استان تهران و ناترازی در بارش‌های نزولات آسمانی و عدم نگهداشت صحیح منابع آب که بخشی از آن به لحاظ شیب تند بخش توپوگرافی شمالی استان شکل می گیرد رها و در بخش های پایین دستی روانه می شود و امکان ذخیره برای مصارف عام وجود ندارد، به همین جهت مدیریت بر آب و منابع آن باید مورد بازنگری قرار گیرد.

استاندار تهران گفت: برای بعضی از نقاط ممکن است در آینده به لحاظ عدم رعایت در بارگذاری جمعیت و بخش صنعت دچار بحران شویم اکنون در بعضی مناطق دچار تنش هستیم و باید با احتیاط و رعایت چارچوب های مورد تاکید و قطعی آب و فاضلاب ، آب را مصرف کنیم و برای آینده هم مدیریت جدیدی تعریف شود تا دچار بحران نشویم.

وی خاطرنشان کرد: آب نعمت با ارزشی است همه ما قدر این نعمت اللهی را بدانیم و در چگونگی مصرف و صرفه جویی در آن تلاش کنیم.

شهرستان رباط کریم در جنوب غرب استان تهران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha