پیشرفت و آبادانی روستاها با حمایت از مشاغل خانگی محقق می‌شود

زابل - ایرنا - بخشدار مرکزی هیرمند در شمال سیستان و بلوچستان پیشرفت و آبادانی هرچه بیشتر روستاها را هدف فرمانداری و بخشداری مرکزی این شهرستان عنوان کرد و گفت: تفاهم‌نامه آموزش سوزن دوزی و حمایت از صنایع‌دستی، مشاغل خرد و خانگی در جهت توانمندسازی و کار آفرینی روستاییان این بخش با میراث فرهنگی و گردشگری امضا شد.

زینب علم روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین میراث فرهنگی و بخشداری مرکزی هیرمند، این مجموعه ها از ظرفیت‌های یکدیگر برای توسعه و ترویج صنایع‌دستی بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: اتخاذ تمهیدات مناسب برای دوره آموزش سوزن دوزی، معرفی و حمایت در زمینه فروش و برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، توانمندسازی اقتصادی تولیدکنندگان و تحقق‌بخشی به رویکرد دولت در راستای دستیابی به عدالت اجتماعی و توازن منطقه‌ای از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

بخشدار مرکزی هیرمند ادامه داد: باید کاری کنیم که روستاها محل بهتری برای زندگی باشد و نه تنها آهنگ مهاجرت روستاییان به شهرها را کاهش دهیم، بلکه شاهد مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها باشیم.

وی تاکید کرد: نگاه مجموعه فرمانداری و بخشداری مرکزی شهرستان هیرمند به روستا و توسعه روستایی نگاهی ویژه و خاص است و مسوولان تمام سعی و تلاش خود را می‌کنند که روستاهایی بهتر از گذشته داشته باشیم.

علم بیان کرد: در سالجاری تداوم مسیر پیشرفت روستاها در کشور و روستاهای شهرستان هیرمند اقدامات و طرح‌های خوبی را در بخش مرکزی شاهد بودیم.

پیشرفت و آبادانی روستاها با حمایت از مشاغل خانگی محقق می‌شود

لزوم دیدار میدانی و چهره به چهره با مردم مناطق روستایی

وی تصریح کرد: دیدار میدانی و چهره به چهره با مردم بویژه در مناطق روستایی و از نزدیک آشنا شدن با مشکلات مردم ما را در تصمیم‌گیری صحیح و بهتر کمک می‌کند.

بخشدار مرکزی هیرمند گفت: مشکلات تامین آب آشامیدنی، طرح هادی روستایی، تامین آرد مازاد، ساخت چمن و فضای ورزشی، بهداشت و درمان و زیرساخت‌های گردشگری از مهمترین موضوع‌های مطرح شده در مناطق روستایی بود که برای حل آن‌ها تدابیر لازم اتخاذ شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به ظرفیت‌های ارزشمندی که روستاها و عشایر در بخش‌های مختلف کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و بویژه بخش گردشگری دارند، بتوانیم با مشارکت مسوولان و همیاری روستانشینان و عشایر، شاهد ارتقای شاخص‌های توسعه پایدار و پیشرفت و آبادانی هر چه بیشتر روستاها باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha