تخصیص یک‌هزار میلیارد ریال ‌برای آسفالت راه‌های روستایی سوادکوه

ساری- ایرنا- در ۲ سال اخیر بیشترین طرح استان در حوزه راهداری مربوط به سوادکوه بوده و امسال نیز بیش از یکهزار میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت راه روستایی در حوزه راهداری و بنیاد مسکن در نظر گرفته شد.

به گزارش ایرنا، مناطق روستایی هر چقدر هم که جاذبه بومی و محلی داشته باشند، زیرساخت راه‌هایشان در ترغیب شدن به این جاذبه‌ها موثر است، راه روستایی مناسب می‌تواند افراد را به سمت طبیعت بکر بومی برساند و نقش موثری در مهاجرت معکوس و پویایی حیات روستایی داشته باشد، دسترسی‌های مناسبی که حال و هوای رسیدن به روستاها را امن و دلنشین می‌کند بویژه در مناطقی که در دامنه کوه و یا نزدیک قله‌هایش به روستاهایی می‌رسیم که هنوز حیات بومی و محلی خود را حفظ کرده‌اند همچون جوامع روستایی در کوهپایه‌ها و کوهستان‌های سوادکوه که باتوجه به توپوگرافی منطقه جاذبه‌های بیشتری را به دیده می‌نشانند.

جوامعی که در طی سال‌های اخیر تلاش شده با افزایش امکانات جمعیت آن‌ها حفظ بماند، امکاناتی همچون راه دسترسی که ابتدایی‌ترین نیاز محسوب می‌شود و توجه به زیرساخت مناسب باعث شده اعتبارات مناسبی برای آسفالت راه‌های روستایی در سوادکوه در نظر گرفته شود، مناطق صعب‌العبور با شرایط سخت آب و هوای کوهستانی این روزها دسترسی بهتری پیدا کرده‌اند.

رمضان غلامی اِواتی فرماندار شهرستان سوادکوه با بیان اینکه امسال بیش از هزار میلیارد ریال برای پروژه آسفالت راه روستایی در سوادکوه اعتبار آوردیم، گفت: برای این پروژه‌های آسفالت پیمانکاران مشخص و کارها انجام و در حال انجام است.

تخصیص یک‌هزار میلیارد ریال ‌برای آسفالت راه‌های روستایی سوادکوه

وی با اشاره به راه‌های روستایی پروژه آسفالت، عنوان کرد: راه روستایی " مِلِرد" ۵.۵ کیلومتر زیرسازی و آماده کار شده است، راه " اِمافت"، " آریم"، " کَنگِلو" ۳ کیلومتر در حال زیرسازی و آماده کار، محور خطیرکوه ۶ کیلومتر انجام و جاده پدافندی توسط خَیر بخش خصوصی زیرسازی انجام شد، قیر گرفتیم و می‌توانیم آسفالت انجام دهیم.

غلامی اِواتی، افزود:" اَنِند"و " چِرات" ۵ کیلومتر در دست آسفالت داریم، جاده " کارمزد" به " اِسپِرِز" پیمانکار گرفتیم و هفته بعد کار آسفالت آن انجام خواهد شد، " مِمشی" یک و نیم کیلومتر روکش آسفالت و " سِفیدارگِله" هم انجام شد.
فرماندار سوادکوه با بیان اینکه در طی دو سال بیشترین پروژه استان در راهداری را سوادکوه داشته است، اظهار داشت: با پیگیری‌هایی که داشتیم موفق به این کار شدیم، برای " ارفعده" ابلاغ کردیم و باید پیمانکار بگیریم، برای "اِوات" پیمانکار گرفته شد و امسال در برنامه قرار دارد، این موارد گفته شده پروژه‌های عمرانی روستایی در حوزه راه روستایی به جزء راه مربوط به بنیادمسکن محسوب می‌شود.

وی، یادآور شد: بنیاد مسکن سال گذشته آسفالت ۱۹ روستا را انجام و امسال نیز درحال انجام است نمونه آن " پاشاکلا" بود، در برخی روستاها زیرسازی را با مشارکت مردم انجام دادیم و آسفالت توسط بنیاد مسکن انجام شد، " رَجه" انجام شد، " دِهمیان" آماده زیرسازی برای آسفالت است.

غلامی اِواتی، عنوان کرد: " جمشیدآباد"و " ولوپی" آسفالت انجام، برخی نقاط امسال آسفالت انجام می‌شود و برخی روستاها علاوه بر آسفالت، دکل مخابراتی هم آوردیم، " شش رودبار" برای داخل محل پیمانکار گرفته شد و " دراسله" کار درحال انجام جهت بتن‌ریزی و زیرسازی است.
امین ولی‌زاده رئیس بنیاد مسکن سوادکوه نیز گفت:سال گذشته تعداد ۱۹ روستا عملیات آسفالت آنها در حوزه بنیاد مسکن انجام شد و امسال در حال حاضر فعلا ۱۴ روستا در برنامه قرار دارد.

وی افزود: روستای " رجه" ۶۰۰ متر آسفالت آن انجام شده بود اما باتوجه به اینکه ۲۰۰ متر رانش رخ داده عملیات آسفالت این قسمت باید انجام گیرد، روستای " شورمست رودبار" هم در حال انجام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha