دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی در قم مشکل اشتغال ندارند

قم - ایرنا - رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی قم گفت: با توجه به رویکرد آموزشی این دانشگاه در ارائه مهارت‌های کاربردی، به طور معمول دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی قم پس از پایان تحصیل برای یافتن شغل با مشکل مواجه نخواهند بود.

محمدرضا فلاح روز سه‌شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران ایرنا، بیان کرد: در دانشگاه جامع علمی کاربردی بر اساس نگاه نسل سوم دانشگاه‌ها، حدود ۷۰ درصد دروس مهارتی و کاربردی است و مباحث نظری در این دانشگاه تنها با توجه به نیاز رشته به دانشجویان ارائه می‌شود.

وی افزود: بر این اساس در دانشگاه جامع علمی و کاربردی بر خلاف برخی دانشگاه‌های دیگر، مساله اشتغال برای دانشجویان پس از اتمام تحصیل دغدغه خاصی نیست و حتی در مواردی دانشجویان همزمان با تحصیل با مهارتی که پیدا کردند، مشغول کار هستند و درآمد دارند.

وی با اشاره به لزوم توانمندسازی دانشجویان در مباحث اقتصادی، ادامه داد: تلاش دانشگاه جامع علمی کاربردی قم، ارتقا فرهنگ کارآفرینی در میان دانشجویان است و بر همین اساس تلاش می‌کنیم با ایجاد زیرساخت‌های لازم و شناسایی افراد مستعد، تعداد کارآفرینان موفق را افزایش دهیم.

فلاح تاکید کرد: زمانی که ما دانشجویان را از نظر مهارت‌های اقتصادی توانمند تربیت کنیم و آنان مشغول به‌کارگیری تعدادی از افراد در مسیر راه‌اندازی کسب و کار مورد نظر خود شوند و این روند به صورت شبکه‌ای ادامه یابد، به مرور شاهد تحول در وضعیت اقتصادی استان و رونق کسب و کارها خواهیم بود.

گفتنی است دانشگاه جامع علمی کاربردی قم در حال حاضر ۲ هزار و ۹۳۱ دانشجو دارد که یک‌هزار و ۵۲۱ نفر آن‌ها در حال تحصیل و یک‌هزار و ۴۱۰ نفر نیز در شرف فارغ التحصیلی می‌باشند، همچنین در این میان یک‌هزار و ۲۲۶ نفر دانشجویان زن و یک‌هزار و ۷۰۵ نفر دانشجویان مردم هستند. از نظر مقطع تحصیلی نیز یک‌هزار و ۷۳۱ نفر در مقطع کاردانی و یک‌هزار و ۲۰۰ نفر نیز در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند.

دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی در قم مشکل اشتغال ندارند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha