لزوم ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در تبریز

تبریز - ایرنا - سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی بر لزوم ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در تبریز تاکید کرد و گفت: این طرح باید با کار کارشناسی دقیق و به صورت حتمی در مرکز استان اجرایی شود.

به گزارش ایرنا، «شهرام شفیعی»، روز سه شنبه در دیدار با مدیران جهاد کشاورزی تبریز افزود: عملکرد این استان در حوزه کشاورزی باید به‌ عنوان الگو برای سایر استان‌ها مطرح شود.

وی اظهار کرد: صدور مجوزهای صنایع تبدیلی باید به تدریج به نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی واگذار شود و در حوزه مجوزهایی که نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان صادر می کند باید فلوچارتی با زمان‌بندی مشخص تهیه شود تا مراجعان از روند کار مطلع باشند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، تقویت بخش خصوصی برای سرمایه گذایر در حوزه کشاورزی را مهم دانست و گفت: اتاق اصناف کشاورزی، نظام مهندسی و شرکت‌های تعاونی باید به‌ عنوان حلقه واسط، نقش‌آفرینی و در حوزه‌های آموزش و انتقال دانش نیز فعالیت کنند.

شفیعی، بر لزوم بازنگری و تغییر ساختار شرکت‌های تعاونی و تسریع در برنامه‌ریزی برای آن‌ها تاکید کرد و ادامه داد: باید کشت قراردادی به‌ طور جدی مورد توجه قرار گیرد و مشکلات بیمه‌ای کشاورزان در قراردادهای سال گذشته رفع شود.

وی با تاکید بر تسریع در حمل کودهای خریداری شده و نظارت بر فعالیت داروخانه‌های گیاه‌پزشکی در تبریز، یادآور شد: این شهر به علت داشتن بیشترین تعداد این داروخانه‌ها، باید بازدیدهای منظم از آنها در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت توجه به مشارکت بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاران در پروژه‌های گلخانه‌ای، گفت: باید در حوزه امور اراضی و اجرای احکام صادره جدیت بیشتری شود.

شفیعی، خواستار اجرای شیوه‌نامه‌های حوزه آب و خاک با رویکردی کارشناسی شد و افزود: باید فلوچارتی برای روان‌سازی مراحل کار تهیه و زمان‌بندی دقیق برای هر مرحله تعریف شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha