آزمایشگاه تخصصی فناب جهاد دانشگاهی شریف ایزو ۱۷۰۲۵ گرفت

تهران- ایرنا- هم‌زمان با هفته استاندارد، آزمایشگاه فناوری تجهیزات آب (فناب) سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، موفق به اخذ گواهی‌نامه تایید صلاحیت آزمایشگاه ایزو ۱۷۰۲۵:۲۰۱۷ از مرکز ملی تایید صلاحیت سازمان ملی استاندارد شد.

به گزارش گروه علمی ایرنا از سازمان جهاد دانشگاهی، در جلسه‌ای که با حضور مدیر کل استاندارد استان تهران، معاونان و مدیران اداره‌های مربوطه و جهاد دانشگاهی برگزار شد، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، ضمن تبریک روز جهانی استاندارد، این نشان را نمادی از امنیت، ایمنی و اهمیت آن زندگی مردم عنوان کرد که با توجه به گستردگی استفاده از آن، اهمیت بسیاری دارد.

محسن مردانی با اشاره به موفقیت سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف در اخذ مجوز سومین آزمایشگاه این سازمان تاکید کرد: پس از اخذ گواهی‌نامه تایید صلاحیت ایزو ۱۷۰۲۵ در «آزمایشگاه تخصصی متالورژی» با دامنه آزمایشات گسترده و «آزمایشگاه تخصصی تست سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند»، اکنون جهاد دانشگاهی صنعتی شریف موفق به اخذ این گواهینامه برای فعالیت تخصصی «آزمایشگاه تخصصی فناب» در حوزه فناوری‌های آب شده است.

در ادامه مراسم، معاون پژوهش و فناوری‌ سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف با اشاره به سابقه بیش از ۴۴ سال فعالیت سازمان و اشاره به اهم حوزه‌های فعالیت این مجموعه، هفت آزمایشگاه در حال فعالیت این سازمان را از مهم‌ترین بخش‌های ارائه خدمت تخصصی در زمینه‌ فناوری و صنعت کشور عنوان کرد.

فاطمه حافظی افزود: برآنیم تا با تنوع و گسترش هرچه بیشتر حوزه‌های تخصصی طبق استانداردهای جهانی، ضمن ارائه توانمندی‌های سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، مرجع خدمات آزمایشگاهی حرفه‌ای و تخصصی در تمامی زمینه‌های فناورانه صنعتی باشیم.

رئیس سازمان استاندارد استان تهران نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت نشان ملی استاندارد ایران به عنوان پر افتخارترین نشان بعد از پرچم ملی، افزود: جهاد دانشگاهی نیز به عنوان یک نهاد انقلابی در عمق راهبردی است و با توجه به اهمیت جایگاه و فعالیت‌های این نهاد در حوزه دانش، پژوهش و گستره ارتباطات مردمی، نهادی مورد قبول جامعه محسوب می‌شود.

محمدحسین طاهری با ابراز امیدواری در جهت توسعه همکاری‌های فی‌مابین جهاد دانشگاهی و سازمان ملی استاندارد افزود: نظر به اهمیت جایگاه و فعالیت‌های جهاد دانشگاهی انتظار می‌رود این نهاد از طریق ظرفیت‌ها و مسیرهای موجود، ما را در توسعه و ترویج اهمیت استاندارد در میان مردم، حمایت کنند.

وی مطالبه‌گری از سازمان استاندارد را حق مردم دانست و از جهاد دانشگاهی خواست تا در آگاهی حقوق مردم نسبت به این امر یاری‌رسان سازمان استاندارد باشند.

طاهری جهاد دانشگاهی را مجموعه‌ای وزین نام برد که همراه و هم‌راستای سازمان استاندارد در جلب اعتماد و حصول اطمینان نقش‌آفرینی می‌کند و با دقت و وسواس بدون تنگ‌نظری و جدا از حب و بغض با نگاه بر حق‌الناس ضمن ارائه خدمات تخصصی، حقوق مدعی‌العموم را حفظ می‌کند.

در این جلسه همچنین مرجانه میرزایی مدیر مرکز توسعه تکنولوژی سازمان و مدیر کیفی آزمایشگاه فناب با ارائه گزارش تفصیلی از عملکرد فعالیت‌های انجام شده در اخذ این مجوز و سوابق ۲۷ ساله سازمان را در حوزه فناوری های آب برشمرد و اضافه کرد: هفت آزمایشگاه سازمان جهاد دانشگاهی، عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی هستند و امسال در بین ۶۵۲ مرکز آزمایشگاه کشور رتبه سیزدهم را کسب کرده و یکی از کارشناسان برتر این شبکه از آزمایشگاه متالورژی سازمان معرفی شد.

همچنین مهندس علی مهدی‌زاده معاون پشتیبانی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف و مدیر ارشد آزمایشگاه فناب تقدیرنامه‌ای به جهت سعی و تلاش در جهت اخذ گواهی‌نامه ISO/IEC ۲۰۱۷:۱۷۰۲۵ دریافت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha