آب ۲۶ حلقه چاه داخل شهر اردبیل وارد مدار می‌شود

اردبیل-ایرنا-مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: احداث تصفیه خانه دوم مرکز استان با پیشرفت ۲۵ درصد در دست اجرا است که با اتمام آن مقدار ۵۰۰ لیتر بر ثانیه آب از ۲۶ حلقه چاه داخل شهر تصفیه و به مدار مصرف اضافه می‌شود.

به گزارش ایرنا علی حیدری اناری روز سه شنبه در جلسه شورای مدیریت منابع آب استان افزود: ۷۰ درصد آب اردبیل از سد یامچی و ۳۰ درصد از چاه‌ها تأمین می‌شود که با راه‌اندازی سیستم Daf (فرایند تصفیه آب) سعی شده تا کیفیت آب تحویلی به مردم ارتقا یافته و از لحاظ آلودگی، رنگ، بو، مزه و طعم مشکلات قبلی رفع شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه فرسودگی شبکه، مصرف بی‌رویه و اسراف در بخش آب آشامیدنی و کشاورزی باعث هدر رفت آب سالانه ۲۰۰ میلیون متر مکعب در اردبیل می‌شود افزود: پیش‌بینی می‌شود تا افق ۱۴۲۵ استان اردبیل با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب کسری آب مواجه باشد که تامین آب نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌هاست.

آلودگی آب حوضه آبریز سد یامچدی باید جدی گرفته شود

وی با بیان اینکه بحث آلودگی حوضه آبریز سد یامچی باید جدی گرفته شود افزود: جلوگیری از تحمیل ورود آلودگی شهری به رودخانه‌های بالادست سد یامچی نیازمند همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی و مردم است.

حیدری اناری با بیان اینکه شرکت آب منطقه ای اردبیل از لحاظ کیفی و کمی بطور مستمر مبادی ورودی به سد یامچی را مورد پایش قرار می‌دهد، اضافه کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان از جمله فرمانداری و شهرداری نیر، شرکت آب و فاضلاب، محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی باید در این زمینه همکاری مناسبی با شرکت آب منطقه ای اردبیل داشته باشند.

وی با رد شایعاتی مبنی بر انتقال سهم آب جنوب استان به اردبیل بیان کرد: ما در داخل استان قصد جابجایی و انتقال آب را نداریم بلکه تلاش ما بر این است بعد از تأمین آب جنوب استان، مازاد آن را به اردبیل انتقال دهیم که آن هم از سهم استان از حوضه آبریز سفیدرود خواهد بود.

وی با اشاره به افت شدید منابع آب زیرزمینی در سطح استان ادامه داد: افت شدید منابع آب زیرزمینی در سالیان اخیر بر کیفیت خاک منطقه نیز تاثیر منفی گذاشته و تداوم استفاده غیراصولی از منابع آب همه ساله به این موضوع دامن می‌زند.

حیدری اناری ارتقای تصفیه‌خانه یامچی به سیستم حذف آلاینده‌ها، اتمام حوزه آبرسانی داخل شهر اردبیل، اتمام خط دوم برج آبگیر به تصفیه‌خانه، اتمام مطالعات انتقال آب از حوضه سفیدرود و تکمیل آبگیر سد یامچی را از جمله اقدامات شرکت آب منطقه‌ای اردبیل برای تامین آب سالم و بهداشتی در استان ذکر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha