دستگاه‌های نظارتی برای حل مشکلات مجموعه ایثار زنجان ورود کنند

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران زنجان با اشاره به مشکلات پروژه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار زنجان، گفت:با توجه‌ به مشکلات مالکیت زمین و اعتبار لازم برای تکمیل این مجموعه انتظار می‌رود، دستگاه‌های نظارتی با پیگیری ویژه، مشکلات جامعه ایثارگری استان را حل کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس برزگر روز سه شنبه در دیدار با محمدمهدی رضوانی‌فر مدیرکل دیوان محاسبات استان زنجان در راستای پیگیری اجرای کامل قانون جامع ایثارگری توسط دستگاه‌های اجرایی، افزود: راه‌اندازی مجموعه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی یکی از نیازهای مهم جامعه ایثارگری استان زنجان است که باید برای تحقق آن برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

برزگر با بیان اینکه این مجموعه می‌تواند در خدمت‌رسانی مطلوب به جامعه هدف موثر واقع شود، افزود: مجموعه توانبخشی ایثارگران استان در زمینی به مساحت ۲.۷ هکتار و با زیربنای بالغ بر ۱۲ هزار مترمربع شامل سه فاز ورزشی، فرهنگی و توانبخشی است.

وی یادآور شد:‌ فاز ورزشی این مجموعه به بهره‌برداری رسیده است و مورد استفاده جامعه ایثارگری قرار دارد ولی به دلیل بالا بودن هزینه‌های استخر و سالن چند منظوره به جهت تامین بخش عمده‌ای از هزینه‌ها مطابق ضوابط ابلاغی دفتر مرکزی به صورت خودگردان از طریق مزایده به بهره بردار واگذار شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به مشکلات این طرح، افزود: زمین مجموعه در حال حاضر دارای معارض بوده و پیگیری‌ها و جلسات مختلف از طریق مراجع استانی، شورای اسلامی و شهرداری شهر زنجان، بازرسی و اداره کل راه و شهرسازی استان برای رفع مشکل سند اقدام شده که تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با تامین اعتبار لازم برای تکمیل این مجموعه و رفع مشکل معارض بتوانیم در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به جامعه ایثارگری تلاش کنیم.

دستگاه‌های نظارتی برای حل مشکلات مجموعه ایثار زنجان ورود کنند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام، اظهار داشت: خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از عزیزترین هستی خود در دفاع از کشور گذشتند و خدمت به این قشر وظیفه همه مسئولان است.

وی با اشاره به مشکلات جامعه ایثارگری تصریح کرد: اجرای بند (ب) تبصره (۱۳) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در خصوص هزینه‌کرد یک درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، یکی از مطالبات مهم در راستای خدمت به جامعه ایثارگری به شمار می‌رود که متاسفانه توسط برخی از ادارات اجرایی نمی‌شود.

برزگر اضافه کرد: این موضوع باید از طریق هیات‌های نظارتی دیوان محاسبات در دستگاه‌های اجرایی پیگیری شود تا به نتایج قابل قبولی در این زمینه دست پیدا کنیم.

مدیرکل دیوان محاسبات استان زنجان نیز در این دیدار در راستای پیگیری مشکلات جامعه ایثارگری و نظارت بر اجرای کامل این قوانین در دستگاه‌های اجرایی قول مساعد و همکاری داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha