اجرای برخی قوانین ایثارگری نیازمند پیگیری دستگاه‌های نظارتی است

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: اجرا نشدن برخی قوانین ایثارگری و بعضی بی‌مهری‌ها نسبت به ایثارگران از مصادیق تخلفات و ترک فعل بوده و نیازمند مطالبه‌گری از سوی این بنیاد و پیگیری و برخورد قانونی از سوی دستگاه‌های نظارتی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ عباس برزگر روز چهارشنبه در دیدار با رییس کل بازرسی استان زنجان با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان متولی پیگیری امور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران وظیفه مطالبه گری را بر عهده دارد، افزود: رفع موانع قانونی در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و نیز سرعت بخشی به روند اشتغال ایثارگران به همت دستگاه‌های متولی از جمله بازرسی کل می‌تواند نقش موثری در کاهش بیکاری این قشر داشته باشد.

وی با اشاره به برپایی میز خدمت مسئولان قضایی در راستای پیگیری مشکلات حقوقی جامعه ایثارگری استان، اظهار داشت: این میز خدمت به صورت فصلی با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان و جمعی از مسئولان عالی رتبه قضائی استان برگزار می‌شود و جامعه ایثارگری مشکلات خود را بدون واسطه و در چهارچوب قانون با مسئولان قضائی در میان می گذارند که رضایت این عزیزان را در پی داشته است.

برزگر ابراز امیدواری کرد، مسوولان بازرسی استان نیز در این میز خدمت حضور یابند و در راستای سرعت‌بخشی به حل مسائل حقوقی، پیگیر مشکلات حقوقی جامعه ایثارگری باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه طبق اظهارات مدیران ارشد بنیاد شهید تنها ۳۳ درصد قوانین جامع ایثارگری در کشور محقق شده است، گفت: درصد عمده‌ای از قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به جهت تامین نشدن منابع مالی و بعضا تصویب نشدن شیوه‌نامه و دستورالعمل تحقق نیافته که موجب ایجاد برخی نارضایتی‌ها در جامعه هدف شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته تعدادی از دستگاه‌های اجرایی در خصوص اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در موعد مقرر اقدام نکرده اند که امید است با پیگیری سازمان بازرسی و دیگر دستگاه‌های نظارتی این امر مهم به صورت صد درصدی تحقق یابد.

برزگر همچنین ساماندهی مزار مطهر شهدای والامقام به‌ویژه قطعه شهدای بهشت‌زهرا(س) زنجان را یکی از دغدغه‌های بنیاد شهید عنوان کرد که پس از گذشت بیش از سه سال هنوز محقق نشده است و در خصوص اهتمام نداشتن دستگاه‌های متولی در نگهداری گلزارهای شهدا در شهرستان‌ها و روستا نیز موارد و مشکلات را بیان کرد.

بازرس کل استان زنجان نیز در این دیدار، گفت: امروز خدمت‌رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران قدردانی از ایثارگری و صبر و پایداری آنان است، هرچند مقام ایثار این قشر ارزشمند با هیچ خدمتی قابل جبران نیست.

سجاد ده‌ده جانی، همراهی و حمایت همه دستگاه‌ها را در اشاعه فرهنگ ایثار و مقاومت ضروری برشمرد و ادامه داد: امنیت و پیشرفت کشور مرهون فداکاری عزیزانی است که دیروز جان خود را در طبق اخلاص نهاده و برای کشور فداکاری کردند.

وی با قدردانی از فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، گفت: در خصوص پیگیری مشکلات حقوقی، اجرای قوانین جامع ایثارگری و نظارت بر اجرای این قوانین در دستگاه‌های اجرایی و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا در راستای اجرای طرح سپاس همکاری لازم صورت خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha