۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۷
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85628670
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

طرح‌ مرتعداری در بیش از ۶۰ درصد چراگاه‌های گلستان تهیه شد

گرگان- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان به تهیه و اجرای طرح‌ مرتع‌داری در ۶۰ درصد چراگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها باید با همکاری بهره‌برداران (دامداران دارای حق) اجرا می‌شود.

حمید سلامتی روز سه‌شنبه در حاشیه کارگاه ملی هم‌اندیشی- آموزش سیاست‌ها، راهبردها و مدیریت مراتع کشور در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: گلستان ۸۶۲ هزار هکتار چراگاه دارد که ۱۰۰ هزار هکتار آن ییلاقی و در جنوب استان گلستان قرار دارد.

وی افزود: ۷۶۲ هزار هکتار از چراگاه‌های استان نیز شامل مراتع قشلاقی است که از گمیشان تا مراوه‌تپه را در بر می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از وجود ۲۷۵ محدوده عرفی و فعالیت پنج هزار و ۴۰۰ دامدار صاحب پروانه در استان گلستان خبر داد و یادآور شد: یکی از سیاست‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری وارسی محدوده‌های عرفی بود که اجرای این مهم در دستور کار ما قرار گرفته است.

به گفته سلامتی؛ تشکیل تعاونی‌ها و اتحادیه‌های مرتعداری به همکاری بهره‌برداران در مدیریت، اصلاح و احیای چراگاه‌ها کمک قابل توجهی کرده است.

وی با بیان اینکه چراگاه‌های گلستان درجه یک نیست و تنها چراگاه‌های ییلاقی استان جزو مراتع درجه یک محسوب می‌شود، تصریح کرد: چراگاه‌های قشلاقی گلستان درجه دو یا سه هستند که ۱۳۰ هزار هکتار از چراگاه‌های درجه سه گلستان مستعد بیابانی شدن و منشا تولید ریزگرد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha