چین: تنش در شبه‌جزیره کره به نفع هیچ‌کس نیست

تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه چین، با تاکید بر تعهد پکن به حفظ صلح و ثبات در شبه‌جزیره کره، گفت: موضع ثابت چین، حمایت از حل و فصل سیاسی این بحران است و تنش در این منطقه به نفع هیچ‌کس نیست.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از شبکه تلویزیونی چین، مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در خصوص تنش میان کره جنوبی و کره شمالی اظهار داشت: پکن به عنوان همسایه نزدیک، تحولات شبه‌جزیره را با دقت دنبال می‌کند.

وی افزود: افزایش تنش‌ها به نفع هیچ یک از طرفین نیست و جلوگیری از تشدید این وضعیت اولویت اصلی است.

مائو همچنین بر تعهد چین به حفظ صلح و ثبات در شبه‌جزیره تاکید و تصریح کرد: موضع ثابت چین حمایت از حل و فصل سیاسی این بحران است. امیدواریم که تمامی طرف‌ها برای رسیدن به این هدف مشترک تلاش کنند.

وی همچنین درباره حرکت ناوچه فیلیپینی در آب‌های تحت حاکمیت چین، گفت: این ناو به شکلی خطرناکی در این آب‌ها حرکت کرده و با یک قایق ماهیگیری چینی برخورد داشته است.

وی افزود که این اقدام، حاکمیت چین را نقض کرده و امنیت قایق ها و سرنشینان چینی آن را به خطر انداخته است.

مائو از مقام های دولت فیلیپین خواست که به حاکمیت ارضی و حقوق دریایی این کشور در دریای جنوبی چین احترام بگذارد و از هرگونه اقدامی که منجر به پیچیدگی بیشتر اوضاع شود، خودداری کند.

به گزارش ایرنا، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی صبح امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد: کره شمالی پس از وعده قطع ارتباط جاده‌ای و ریلی بین دو کشور، امروز (سه شنبه) بخش‌هایی از جاده‌های خود را که به کره جنوبی متصل است، منفجر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha