استاندار: استان مرکزی کمترین بازمانده از تحصیل را دارد

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت : آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در این استان ناچیز است و به میزانی نیست که از کنترل نهادهای متولی از جمله آموزش و پرورش خارج باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «فرزاد مخلص‌الائمه» روز سه‌شنبه در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی، افزود: چون آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل استان زیاد نیست می‌توان مدیریت مطلوبی با کمک ظرفیت دستگاه‌های مختلف انجام داد.

وی با بیان اینکه استان مرکزی در جذب کمک خیران در حوزه آموزش و پرورش رتبه برتر کشور را دارد، ادامه داد: لازم از ظرفیت دستگاه قضا، مسیر تحصیل برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل فراهم شود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: بازماندن از تحصیل به هر دلیلی می‌تواند بستری برای افزایش آسیب‌های اجتماعی باشد.

«محمد بیات» افزود: اگرچه چرخه معضلات در جامعه غیرقابل انکار است اما باید با بهترین برنامه شرایطی مهیا شود که کودکان بازمانده از تحصیل به چرخه علم آموزی و کسب مهارت بازگردند بنابراین باید از ظرفیت دهیاران، شوراها و پلیس معتمد در شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل استفاده شود.

وی با اشاره به موفقیت آموزش و پرورش استان مرکزی در کمیته درآمد اختصاصی و منطقه سبز گفت: مجوز مولدسازی در حوزه تعلیم و تربیت داده شده اما بیشتر املاک آموزش و پرورش اوقافی است و لازم است تدابیر لازم برای این مهم اتخاذ شود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: پراکندگی در ساماندهی اتباع و مهاجران نیز یک معضل جدی است و اراده مجلس و دولت بر این است که ساماندهی انجام و افراد بدون کارت هویت طرد شوند.

استخدام یک‌هزار معلم در استان مرکزی

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی هم در این نشست گفت: یک‌هزار معلم امسال جذب آموزش و پرورش استان مرکزی شدند و با آغاز سال تحصیلی، هیچ کلاسی بدون معلم نبود.

«حسین مولوی» افزود: یک‌هزار و ۴۰۰ نفر مشمول بازنشستگی شدند که از این تعداد ۸۰۰ نفر از آموزش و پرورش منفک شدند و ۶۰۰ نفر در آموزش و پرورش به فعالیت خود ادامه دادند.

وی با اشاره به کمبود خدمتگذار و سرایدار در مدارس اظهار کرد: کمبود در این بخش در آینده آموزش و پرورش را با چالش مواجه خواهد کرد که در نشست اخیر قول جذب ۴۰ هزار نیرو در سطح کشور داده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: سال گذشته مشکل تامین و توزیع کتاب تا آذرماه ادامه داشت اما امسال این مهم هم‌اکنون که کمتر از یک ماه از سال تحصیلی می‌گذرد حل شده است.

مولوی اظهار کرد: این استان در کمیته درآمد اختصاصی به عنوان استان برتر تجلیل شد.

وی افزود: درآمد اختصاصی آموزش و پرورش استان مرکزی در حوزه املاک و اجاره، از ۲ میلیارد ریال به ۱۸ میلیارد ریال رسیده است.

مدیرکل آموزش پرورش استان مرکزی گفت: این استان در نمره میانگین متوسط سوم در منطقه سبز قرار گرفته و نیز این اداره کل باید در رشته‌های انسانی باید سرمایه‌گذاری انجام شود.

بیشترین شمار بازماندگان تحصیل استان مرکزی در روستاها

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی هم با بیان اینکه طبق قانون باید امکانات تحصیل رایگان تا پایان دوره متوسطه برای دانش آموزان فراهم شود، گفت: یک هزار و ۳۹۹ نفر دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان از سامانه استخراج شده‌اند که از این تعداد ۷۳۴ نفر شناسایی نشده و ۶۸۵ نفر شناسایی شدند.

«حجت‌الله دادگر» افزود: دوره‌های تحصیلی متوسطه دوم و سوم در بسیاری از روستاها وجود ندارد و بر این اساس می‌توان نتیجه گرفت آمار بیشتری از این تعداد بازماندگان از تحصیل درروستاهای استان هستند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی گفت: در درجه اول باید اطلاعات کافی از وضعیت دانش آموزان بازمانده از تحصیل داشت و براساس نقشه راه حرکت کرد.

بیش از ۲۶۰ هزار دانش‌آموز در حدود ۲ هزار و ۱۰۰ مدرسه استان مرکزی تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha