جشنواره تئاتر خیابانی با زندگی مریوانی‌ها آمیخته شده است

سنندج- ایرنا- نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان مانند درختی تنومند شده و مردم این شهر، جشنواره را مانند خانه خود می‌دانند.

امید کریمیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بنده از هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی تاکنون همراه این جشنواره بوده ام، اظهار کرد: مردم مریوان روز به روز احساس نزدیکی و یکی بودن با این جشنواره می کنند.

وی بر تلاش برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره تاکید کرد و افزود: در ایران ردیف بودجه جداگانه برای تئاتر اختصاص پیدا نکرده است و از سایر ردیف های بودجه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان هرساله رقمی اختصاص می یابد.

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جدا از این، از همه دستگاه‌های استان و دیگر استان‌ها برای جشنواره کمک مالی گرفته ایم که این جشنواره آبرومندانه برگزار شود.

کریمیان یادآور شد: منطقه مریوان و سروآباد، مردان و زنان بزرگی در حوزه هنر، فرهنگ و ادب، عرفان و شعر از جمله ماموستا بیسارانی، ماموستا حسن دزلی و ماموستا قانع داشته است و برای اینکه این بزرگان و فرهنگ غنی منطقه را به ایران و جهان بشناسانیم، باید دست به دست هم دهیم، این جشنواره به خوبی برگزار شود.

وی اشاره‌ای هم به ثبت جهانی هورامان داشت و بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگر و توسعه گردشگری در شهرستان سروآباد و منطقه هورامان تاکید کرد.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از ۲۱ مهر آغاز شد و ۲۵ مهر با معرفی آثار برتر پایان می یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha