زهک، منطقه حفاظت ژنتیک گونه خاویاری در ایران شد/میزبانی از سه رویداد ملی

زابل - ایرنا - فرماندار زهک در شمال سیستان‌ و بلوچستان از انتخاب این شهرستان به عنوان منطقه حفاظت ژنتیک گونه خاویاری در ایران و میزبانی از سه رویداد بزرگ ملی و استانی در هفته تربیت بدنی خبر داد.

حسن دهمرده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سفر معاون سازمان شیلات ایران به این منطقه، علاوه بر انتخاب شهرستان زهک به عنوان منطقه حفاظت ژنتیک گونه خاویاری در ایران، اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی شیلات ایران برای توسعه صنعت آبزی پروری در این شهرستان اختصاص یافت.

وی از میزبانی زهک از سه رویداد بزرگ ملی و استانی در هفته تربیت بدنی خبر داد و افزود: همزمان با هفته تربیت بدنی رقابت‌های سوارکاری شرق کشور، همایش باشگاه داران سیستان و بلوچستان و نخستین المپیاد ورزشی روستایی استان به میزبانی این شهرستان برگزار خواهد شد.

فرماندار زهک افزود: ۲۹ برنامه درون شهرستانی از قبیل همایش پیاده روی، تجلیل از پیشکسوتان ورزشی و دیدار با خانواده معظم شهدای ورزشکار در هفته تربیت بدنی در این شهرستان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، معاون بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان سازمان شیلات ایران در سفر به شهرستان زهک به‌همراه فرماندار این شهرستان از طرح‌های آبزی پروری و همچنین مرکز تکثیر و پرورش ماهیان شرق کشور در این منطقه بازدید کردند.

صنعت آبزی پروری در شهرستان زهک سهم مهمی در اقتصاد روستایی داشته و از همین رو دولت با توسعه این صنعت زمینه و بستر اشتغال پنج هزار نفر را فراهم کرده است. این شهرستان با دارا بودن یک هزار و ۱۵۰ باب استخر و بزرگترین مرکز تکثیر قطب پرورش و تولید آبزیان در سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود.

شهرستان زهک در شمال شرقی استان سیستان و بلوچستان، در ۲۶ کیلومتری زابل و ۲۱۳ کیلومتری زاهدان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha