شکایت جدید لبنان از رژیم اسرائیل در شورای امنیت

تهران- ایرنا- وزارت خارجه لبنان از شکایت جدید این کشور از رژیم صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، وزارت خارجه لبنان امروز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: شکایت جدیدی درمورد تجاوزهای رژیم اسرائیل به لبنان به شورای امنیت سازمان ملل ارائه دادیم.

در این بیانیه آمده است: این شکایت نقض حاکمیت کشور لبنان توسط رژیم اسرائیل و هدف قرار دادن ارتش، امدادگران و غیرنظامیان را محکوم می کند.

وزارت خارجه لبنان تصریح کرد: رژیم اسرائیل تلاش می کند از طریق زور و به وسیله تجهیزات نظامی خصمانه، رویکرد خود در مورد امنیت منطقه را تحمیل کند.

وزارت خارجه لبنان اخیرا نیز در بیانیه‌ای از ارائه دو شکایت علیه رژیم صهیونیستی به شورای امنیت سازمان ملل خبر داده بود.

لبنان در شکایت نخست خود، خواستار اتخاذ موضع قاطعانه در خصوص تجاوزهای این رژیم علیه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان «یونیفل» شد.

در این شکایت آمده بود که حملات رژیم اسرائیل علیه یونیفل اقدامی خطرناک و نقض آشکار قانون بین‌المللی و قطعنامه ۱۷۰۱ است.

وزارت خارجه لبنان اعلام کرد که در شکایت دوم خود به آثار تجاوزهای رژیم اسرائیل و پیامدهای آن بر بخش آموزش پرداخته است.

لبنان در این شکایت خواستار توقف فوری تجاوزهای رژیم اسرائیل علیه لبنان شد که باعث محروم شدن یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز از تحصیل شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی از دوم مهر ۱۴۰۲ حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد. بر اساس گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات این رژیم تاکنون صدها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده و عملیات‌های متعدد علیه مواضع و شهرک‌های اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داده است. مقاومت فلسطین نیز با گذشت بیش از یکسال همچنان درحال نبرد با نظامیان صهیونیست در نوار غزه و گرفتن تلفات از ارتش رژیم صهیونیستی است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha