هدفگذاری افزایش سهم زنان در حوزه‌های استارتاپی و دانش‌بنیان به ۳۰ درصد

تهران- ایرنا- معاون امور زنان ریاست‌جمهوری گفت: زنان و دختران در حوزه‌های دانش‌بنیان و استارتاپی سهم ۱۲ درصدی دارند که با ظرفیت دختران ما فاصله جدی دارد و باید با کمک یکدیگر این ظرفیت را در گام نخست به ۳۰ درصد برسانیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «زهرا بهروز آذر» عصر امروز (چهارشنبه)‌ در دومین رویداد «جایزه نوآوری آزاده» افزود: «آزاده داننده» از این جهت که توانست همه مسئولیت‌های خود اعم از مادر بودن، دانشجو بودن، همسر بودن، استاد بودن و ... را در کنار یکدیگر پیش ببرد و همه را مدیریت کند، همیشه برای من الهام بخش بوده است.

وی ادامه‌داد: برایم الهام‌بخش بود که یک خانم چطور وقتی هدف والایی دارد می‌تواند همه مسئولیت‌های خود در حوزه‌های مختلف زندگی را با یکدیگر تنظیم و مدیریت کند، با وجود اینکه می‌داند اَبر انسان نیست.

معاون امور زنان رئیس‌جمهوری تصریح‌کرد: آزاده داننده نمی‌خواست که اَبر زن باشد، بلکه هدفش این بود که بهترین نسخه خودش باشد.

وی از انجمن ملی زنان کارآفرین به دلیل زنده نگه‌داشتن نام آزاده داننده و کمک به باقی ماندن منش وجودی این زن، تقدیر کرد.

بهروز آذر خاطرنشان‌کرد: نفس برگزاری این جایزه اهمیت‌ دیگری نیز دارد که توجه به ظرفیت‌های حوزه زنان و دختران جوان ما به‌ویژه دختران تحصیل‌کرده در اقتصاد دانش‌بنیان، یکی از حائز اهمیت‌ترین بخش‌های آن است.

وی یادآور شد: امروز ایران موقعیت افتخارآمیزی را در مقوله تحصیل دختران دارد، زیرا طبق آمار ۶۰ درصد از ورودی‌های دانشگاه‌ها دختران هستند که در رشته‌های مهندسی، تکنولوژی و فنی پیشتازند.

این مقام مسئول ادامه‌داد: آمار دیگر مربوط به سهم ۱۲ درصدی زنان در بخش دانش‌بنیان و استارتاپی است. این عدد ۱۲ درصدی با چیزی که ظرفیت دختران ما است فاصله جدی دارد و باید با هم کمک کنیم تا زنان و دختران بیشتری وارد این عرصه شوند و در حوزه‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین فعالیت کنند. برنامه ما دستیابی به عدد ۳۰ درصد است.

معاون امور زنان رئیس‌جمهوری اظهار داشت: هدف من از حضور در این مراسم تشکر و قدردانی از انجمن زنان کارآفرین و صندوق نوآوری و شکوفایی، به دلیل ماموریت‌هایی که دنبال می‌کنند و اعتمادی که به انجمن‌ها دارند، است.

وی بیان‌داشت: آن‌ها بخشی از ماموریت‌هایی که انجمن‌ها دنبال می‌کنند را به رسمیت شناختند و دوشادوش دولت برای حل مسائل اجتماعی و ارائه راه‌حل اجتماعی و مردم بنیان قدم برمی‌دارند.

«آزاده داننده» به‌یادآورنده «اصالت» است

«فاطمه مهاجرانی» سخنگوی دولت نیز که در این مراسم حضور داشت، تاکید کرد: زمانی که وارد مراسم شدم ترکیبی از احساس افتخار به این بانوی موفق و اندوه به‌خاطر فقدان وی در من نشات گرفت.

وی گفت:‌ آزاده داننده به‌یادآورنده اصالت است، انسان باید با اصالت رشد کند.، آدم بی‌اصالت به هرجا برسد انگار که به هیچ جا نرسیده است.

سخنگوی دولت افزود: آزاده، ریشه‌های خود را حفظ کرد. او یک زن مبتنی بر خانواده بود آن‌هم در قالب ارزش‌های نظام خانوادگی که خودمان تعریف کرده‌ایم. او مادر بود، زن خانه بود، کارهای خانه را می‌کرد و در کنار تمام این نقش‌ها، برای مسئولت اجتماعی خود نیز قدم برمی‌داشت.

وی ادامه‌داد: او از آن دسته از افرادی بود که باور دارند یک روز باید این صحنه را ترک کنند و چه خوب است که بهترین نقش خود را به تصویر بکشند.

مهاجرانی اضافه‌کرد: آزاده داننده مثل هر زائیده دیگر در این دنیا، میرنده بود، اما چقدر خوب است که وقتی آدم می‌رود، اسم و وجودش در یک جریان اجتماعی اثرگذار شود. نام و اثر او امروز برای بسیاری شغل، پول و شانیت ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا، رویداد «جایزه آزاده» به‌منظور نکوداشت یاد و خاطره مهندس «آزاده داننده» رئیس ادوار مجلس ملی زنان کارآفرین و سازمان نظام صنفی تهران برگزار می‌شود. هدف اصلی از برگزار این رویداد، ترویج کارآفرینی در میان دختران و زنان، معرفی هرچه بیشتر دختران استارتاپی فناور به اکوسیستم استارتاپی و کارآفرینی، خلق فرصت دسترسی و توسعه برای و نشان‌دادن نقش مؤثر منتورهای باتجربه برای حرکت در مسیر درست است. رویداد جایزه آزاده با حمایت صندوق توسعه کارآفرینی، نظام صنفی رایانه‌ای کشور و انجمن زنان کارآفرین برگزار شده است.

هدفگذاری افزایش سهم زنان در حوزه‌های استارتاپی و دانش‌بنیان به ۳۰ درصد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha