۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۱۷
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85630075
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پایگاه ورزش قهرمانی خراسان جنوبی بهسازی و تجهیز شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: پایگاه ورزش قهرمانی استان بهسازی و تجهیز شده است که با بهره برداری از آن به امور علمی و عملی ورزش قهرمانی پرداخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی ربیعی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش افزود: در یک سال گذشته سه هزار و ۸۰ میلیارد ریال پروژه ورزشی در استان افتتاح شد که یکی از این پروژه‌ها تجهیز و بهسازی پایگاه قهرمانی بود که بیش از ۱۷ سال پیش شروع به کار کرده و دستگاه‌های آن مستهلک شده بود و ورزشکاران از آن استفاده چندانی نداشتند.

وی گفت: ۹۰ میلیارد ریال برای خرید وسایل و تعمیرات این مجموعه هزینه شد همچنین برای مرکز تندرستی این پروژه ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه انجام کارهای پژوهشی در ورزش و بهره‌گیری از قهرمانان کشوری از جمله اهداف پایگاه قهرمانی است تصریح کرد: استعدادیابی، آموزش مربیان و ورزشکاران پیرامون علم تغذیه، علم تمرین، علم روانشناسی و علم ریکاوری در تمام رشته‌های مختلف ورزشی برای بانوان و آقایان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به افتتاح پنج سالن ورزشی با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال در یک سال گذشته افزود: همچنین در این مدت ۳۶ زمین چمن مصنوعی با اعتبار ۶۵۰ میلیارد ریال در استان به بهره‌برداری رسید.

ربیعی گفت: تعویض چمن مصنوعی مجموعه بزرگ ورزشی خاتم الانبیا (ص) در حال انجام است که نصب آن هفته آینده انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همزمان با هفته تربیت بدنی ۵۵۰ برنامه متنوع ورزشی، فرهنگی و اجتماعی در شهرستان‌ها برنامه ریزی شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جوبی از افتتاح ۱۶ زمین چمن مصنوعی در این هفته خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از پروژه‌های هفته تربیت بدنی و ورزش ۶۹ هزار و ۲۰۰ مترمربع به فضای ورزشی استان افزوده می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های شاخص این هفته جشن بزرگ ورزشی «نجوا» است که روز ۲۶ مهرماه با محوریت نیکوکاران جامعه ورزش استان برگزار می‌شود.

ربیعی گفت: برخی مربیان و ورزشکاران استان دچار مشکلاتی شده‌اند که در قالب این جشن به ورزشکاران مساعدت‌هایی خواهد شد چراکه تلاش داریم در کنار برنامه‌های شاد، بخشی از مشکلات ورزشکاران و مربیان را نیز رفع کنیم.

وی همچنین با اشاره به شائبه به وجود آمده درخصوص برگشت اعتبارات تملک دارایی اداره کل ورزش و جوانان گفت: در ۶ ماه گذشته ۲۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات مازاد استان‌های دیگر برای خراسان جنوبی جذب شد که از این مقدار حدود ۱۷ میلیارد ریال را نتوانستیم جذب کنیم و پیگیری شد و اکنون نیمی از این مبلغ تخصیص یافته است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: نکته قابل توجه این است که از ۲ هزار میلیارد ریال اعتبارات استان حدود ۹۹.۵ درصد جذب شده و اعتبار برگشتی مربوط به اعتبار تملک دارایی نبوده است.

وی با اشاره به مستهلک شدن برخی اماکن ورزشی در استان اعلام کرد: برای رفع این مشکل هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی با هدف تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی اختصاص یافته است.

ربیعی گفت: یکی از برنامه‌های اولویت دار استان تامین روشنایی زمین‌های چمن مصنوعی در مناطق روستایی است تا مردم بتوانند از این مکان در ساعات مختلف بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه تجهیزات روشنایی برای ۳۰ زمین چمن مصنوعی روستایی خریداری شده است عنوان کرد: ۱۳۰ زمین چمن مصنوعی در استان وجود دارد که ۳۶ زمین در یک سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: ۱۰۰ پروژه نیمه تمام ورزشی با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در استان وجود دارد که برای تکمیل آن به سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی گفت: برخی پروژه‌ها مانند سالن‌های ورزشی چند منظوره و زمین‌های چمن مصنوعی در اولویت تکمیل هستند چون برخی از شهرستان‌ها زیرساخت ورزشی ضعیف‌تری دارند.

ربیعی با بیان اینکه در سفر وزیر ورزش و جوانان ۸۵ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌ گود زورخانه‌ای استان تخصیص یافت افزود: این پروژه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل آن نیاز است.

وی سرانه ورزشی استان را ۵۸ سانتیمتر مربع به ازای هر نفر ذکر کرد و گفت: در سند برنامه ششم توسعه باید سرانه ورزشی استان به ۵۰ سانتیمتر می‌رسید که با تلاش و پیگیری‌های متعدد اکنون سرانه استان محقق شده و در برنامه هفتم باید به یک متر افزایش یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح استعدادیابی برای نخستین بار در مدارس شهرستان بیرجند افزود: در قالب این طرح ۸۰۰ دانش آموز مستعد در ۲۰ رشته‌ ورزشی دارای امید قهرمانی در سطح ملی شناسایی شدند.

وی گفت: دانش‌آموزان مستعدی که در این طرح شناسایی شدند در صورت تمایل به ادامه با همکاری هیات‌های ورزشی از سه ماه آموزش رایگان برخوردار می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha