شناسایی هزار و ۷۰۰ نقطه مستعد ورزشی در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح آمایش سرزمینی در استان گفت: از اسفند پارسال تاکنون در قالب این طرح هزار و ۷۰۰ نقطه مستعد ایجاد فضای ورزشی در استان شناسایی شد که بخش بزرگی از چالش فضای ورزشی در سال‌های آتی را رفع خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی ربیعی روز چهارشنبه در نشست شورای تربیت بدنی و ورزش استان که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: تدوین بانک اطلاعاتی جامع از طریق نقطه‌گذاری و جمع آوری اطلاعات مکانی از زیرساخت‌های موجود سراسر کشور به منظور تهیه برنامه ملی، در اجرای سند آمایش مورد توجه قرار گرفت.

وی گفت: جهت دهی منابع و اعتبارات، کاهش نبود تعادل در توسعه زیرساخت‌ها، ایجاد تعادل واقعی بین جمعیت و زیرساخت‌ها، ایجاد زمینه‌های تبدیل استعدادهای بالقوه به فعلیت و هم جهت کردن اکوسیستم ورزش برای دستیابی به اهداف کلان از جمله ویژگی‌های طرح آمایش است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: تحقق و ترویج عدالت به عنوان گمشده ورزش، توسعه متوازن زیرساخت‌ها، حفاظت از محیط زیست، مدیریت عالمانه منابع و دستیابی به توسعه پایدار در ورزش کشور از جمله خروجی‌های طرح آمایش است.

شناسایی هزار و ۷۰۰ نقطه مستعد ورزشی در خراسان جنوبی

وی افزود: در اجرای طرح آمایش ابتدا داده‌های خام جمع‌آوری سپس ثبت دقیق داده‌های مکان محور و بارگذاری اطلاعات در نرم افزار طراحی می‌شود همچنین بررسی و تحلیل داده‌های استانی، شهرستانی و فدراسیون‌های ورزشی انجام شده و پس از تدوین سند نهایی به شورای عالی آمایش سرزمینی ارائه خواهد شد.

ربیعی با اشاره به اجرا و پایان طرح استعدادیابی ورزشی در استان تصریح کرد: این طرح به همت معاونت جوانان اداره کل ورزش استان اجرایی شد و یکی از بهترین طرح‌های کشور بوده که برخی استان‌ها از آن الگوبرداری کردند.

وی سرانه ورزشی استان خراسان جنوبی را ۵۸ سانتیمتر مربع به ازای هر نفر اعلام کرد و گفت: با اجرای پروژه‌ها و تکمیل برخی پروژه‌های نیمه تمام ورزشی در دولت سیزدهم به خصوص یک سال گذشته سرانه استان افزایش یافته است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: شهرستان درمیان اکنون با دارا بودن سرانه ورزشی ۱.۵ متری به ازای هر نفر جمعیت، در سطح کشور بالاترین سرانه را به خود اختصاص داده که مشارکت بنیاد علوی در احداث امکان ورزشی دلیل این موفقیت بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha