۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۹:۳۱
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85630215
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توقف روند اجرایی منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان پذیرفتنی نیست

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: پروژه منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان تاکنون پیشرفتی نداشته در واقع هیچ کار اجرایی صورت نگرفته است و این وضعیت قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آرش زره‌تن لهونی عصرچهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه تقاطع غیرهمسطح گاران اظهار کرد: این طرح را با جدیت پیگیری می کنیم زیرا در صورت اجرا به توسعه استان کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

وی بر تلاش برای پیگیری ابلاغ و اجرای قانون تجارت مرزنشینان تاکید کرد و افزود: این قانون برای مرزنشینان در حکم منطقه آزاد تجاری است و به اقتصاد این قشر کمک قابل توجهی می کند.

استاندار کردستان در ادامه با اشاره‌ به معضلات ترافیک شهری در مریوان گفت: احداث ۲ کمربندی غربی و شرقی مریوان برای رفع خطرات ناشی از تردد کامیون ها بسیار ضروری است.

زره تن لهونی، وضعیت پایانه مرزی باشماق را بسیار نابسامان توصیف کرد و ادامه داد: بنا شده قسمت ترانشیپمنت (انتقال کالا از یک وسیله نقلیه به وسیله نقلیه دیگر) تا قبل از اجرای طرح جامع ساماندهی مرز، آسفالت و بتن ریزی شود.

بحث تامین آب شرب مریوان تا افق ۲۵ ساله و برنامه ریزی برای اجرای فاز دوم انتقال آب از سد گاران به این شهر در قالب هزار لیتر در ثانیه از دیگر مطالبی بود که وی به آن اشاره کرد.

استاندار کردستان بر لزوم اتمام پروژه تقاطع غیرهمسطح گاران برای تردد خودروها پیش از فصل بارندگی تاکید کرد و یادآور شد: همه پروژه‌های در دست اجرا به صورت هفتگی رصد می شود.

پروژه تقاطع غیرهمسطح گاران مریوان ۷۲ درصد و پل آن به طول ۲۵۲ متر ۱۰۰ درصد پیشرفت دارد و آماده آسفالت است.

برای این پروژه هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام آن هزار و ۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha