تشکیل قرارگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در کهگیلویه وبویراحمد

یاسوج - ایرنا - استاندار کهگیلویه‌ وبویراحمد با تاکید بر ضرورت تشکیل قرارگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در استان، گفت: مدیران برای اجرایی شدن مصوبات حوزه مسایل اجتماعی باید تغییر رویه داده و به رسالت خود در این حوزه عمل کنند.

به گزارش روز پنجشنیه روابط عمومی استانداری کهگیلویه‌ وبویراحمد، یدالله رحمانی در نشست کارگروه فرهنگی، اجتماعی استان بر همکاری و تلاش جهادی دستگاه‌های اجرایی برای برون رفت از مشکلات تاکید کرد و اظهار داشت: مدیران برای اجرایی شدن مصوبات حوزه اجتماعی باید تغییر رویه داده و به رسالت خود در این حوزه عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه‌های مختلف ملی و استانی برنامه‌های خوبی از سوی مسئولان برای رفع مشکلات اتخاذ می شود، گفت: این مصوبات به دلیل اجرایی نشدن باعث ایجاد مشکلات بیشتری در آن حوزه می شود.

وی بیان کرد: نیاز است کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی علاوه بر اطلاع رسانی وظایف مهمی در تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی، هماهنگی، اجرا و نظارت بر فعالیت‌ها مربوطه برای پیشبرد اهداف دارد.

رحمانی تصریح کرد: برگزاری منظم جلسات، پیگیری و اجرای مصوبات کارگروه فرهنگی و اجتماعی نقش مهمی در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح استان خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

پرونده آسیب های اجتماعی در کهگیلویه وبویراحمد بایگانی نشود/ خطر جدی است

عبور از آسیب های اجتماعی راهکارهای فرهنگی می طلبد

سازمانهای متولی کهگیلویه و بویراحمد برای کنترل آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان کمک کنند

توانمندسازی دانش آموزان کهگیلویه وبویراحمدی در برابر آسیب های اجتماعی

وی اضافه کرد: سهل انگاری و غفلت در حوزه معضلات اجتماعی پذیرفته نیست و همه مصوبات کارگروه برای دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادها باید اجرا شود.

رحمانی تشکیل کمیته کارشناسی با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی برای تصمیم‌گیری بهتر و پیشبرد امور در حوزه آسیب‌های اجتماعی را ضروری دانست و گفت: با تشکیل قرارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان مشکلات این حوزه بیشتر بررسی خواهد شد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد اضافه کرد: حضور و مشارکت دستگاه‌های متولی و عضو در تحقق اهداف کارگروه مورد ارزیابی قرار می گیرد.

رحمانی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سال ۹۶- ۹۵ به موضوع آسیب‌های اجتماعی ورود کردند، گفت: آسیب‌ها اجتماعی معضلی چند بعدی و چند وجهی دارد و باید برای هر کدام برنامه خاص، مطالعه شده و تخصصی خودش را تدوین و اجرا کرد.
وی با بیان اینکه آسیب‌های ‌اجتماعی باید به خوبی علت‌یابی و تصمیم‌گیری شود، ابراز داشت: پیشنهادات موثر در حوزه آسیب‌ها و معضلات اجتماعی استان به ستاد آسیب‌های اجتماعی در وزارت کشور ارسال شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha