دنیامالی: در گود زورخانه، تاریخ ایران خلاصه شده است/ تنها معیار برتری، تواضع و ادب است

تهران- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در گود زورخانه تاریخ ایران خلاصه شده است، گفت: تنها معیار برتری در آدمی، تواضع و ادب است که شهدای ما مظهر آن هستند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، احمد دنیامالی پس از نواختن زنگ زورخانه شهید فهمیده به نیابت از تمامی زورخانه‌های کشور و آغاز رسمی هفته تربیت بدنی، اظهار داشت: در گود زورخانه، تاریخ ایران و تمام تمدن ما خلاصه شده است. این گود اگر از سطح زمین پایین‌تر قرار گرفته، پهلوانی را به یاد می‌آورد تا آدمی با هر جایگاهی که دارد، خودش را برتر از شخص دیگر نداند.

وی افزود: تنها معیار برتری، تواضع و ادب است که شهدای ما مظهر آن هستند. باید یادی کنم از شهدایی که برای حفاظت از سرزمین ایران، جان خودشان را فدا کردند، مخصوصا شهدای مقاومت همچون سردار شهید نیلفروشان.

وزیر ورزش و جوانان، بیان کرد: امیدواریم شرایطی در کشور پیش بیاید که همه روزهای کشور، روز تربیت بدنی باشد و همه اقشار حداقل روزی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درگیر ورزش باشند. متوسط ورزش مردم در کشور، ۱۳ دقیقه است که اگر واقعی باشد، عدد بدی نیست، ولی باید حداقل سالی یک دقیقه به آن اضافه کنیم.

دنیامالی بیان کرد: همه تلاش بر این است که جوانان ما در گود زورخانه، منش پهلوانی را یاد بگیرند. اگر می‌خواهیم به آن برسیم، اول باید خودمان به این اخلاق و تقوا آراسته شویم و پس از آن به مشکلات جوانان و نوجوانان فکر کنیم. چیزی که در ورزش نیاز داریم، اول اخلاق پهلوانی و پس از آن تربیت قهرمان است. فرهنگ اخلاق و پهلوانی با تربیت صرفا قهرمان، خیلی متفاوت است. کمیته بین‌المللی المپیک همه فدراسیون‌ها را ملزم کرده که موضوع اخلاق را جدی بگیرند. مقام معظم رهبری نیز به ما فرمان دادند که ورزش را جدی بگیرید و خواستند ورزش در همه کشور و برای همه مردم، گسترش پیدا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha