هفت سرای قدیمی بازار تهران نوسازی شد

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۱۲ تهران از مرمت و نوسازی هفت سرای قدیمی و بزرگ بازار تهران خبر داد.

وحید رضا انارکی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر فضاهای عمومی از قبیل راهروها و دالون های بازار بزرگ تهران با مشارکت کسبه این منطقه تجاری در حال نوسازی است.

شهردار منطقه ۱۲ تهران ادامه داد: مشارکت به این معنا است که سقف سراها و دالان ها که اغلب تاریخی هستند توسط شهرداری و جداره دیوارها و کف دالان ها با همکاری کسبه مرمت و نوسازی می‌شوند.

هفت سرای قدیمی بازار تهران نوسازی شد

انارکی با بیان اینکه منطقه ۱۱ و ۱۲ تهران جزو مناطق قدیمی و هسته مرکزی شهر تهران به شمار می‌آیند، افزود: در این مناطق بدلیل همپوشانی بافت فرسوده با بافت تاریخی و نیز محدودیت‌های میراثی در مقایسه با دیگر محلات تهران کمتر ساختمانی نوسازی می‌شود و طبیعتا ساختمان ناایمن این مناطق بیشتر از دیگر مناطق پایتخت است.

وی با اشاره به حجم بالای املاک فرسوده منطقه بازار تهران، اضافه کرد: تعدادی از این املاک مکلف شدند تا ضوابط ایمنی آتش نشانی را رعایت کنند.

شهردار منطقه ۱۲ گفت: در این منطقه شهری بدلیل میراثی بودن امکان فروش یا نوسازی وجود ندارد و مثل سایر مناطقی فرسوده تهران نیست که بتوان به مالکان امتیاز افزایش بنای ساخت داد بنابراین استقبال کمتری برای نوسازی املاک به نسبت دیگر مناطق شهری وجود دارد.

هفت سرای قدیمی بازار تهران نوسازی شد

وی ادامه داد: هم اینک مدیریت شهری در برخی مناطق تهران که دارای بافت فرسوده هستند؛ به مالکان خانه‌های فرسوده بشرط آنکه عرض معبر اجازه دهد امتیاز افزایش بنای ساخت می دهد یعنی بجای نوسازی ۲ طبقه مالکان این دست از خانه‌های فرسوده می‌توانند جواز ساخت برای چهار تا پنج طبقه را بگیرند حال آنکه این امکان در این مناطق وجود ندارد.

شهردار منطقه ۱۲ تهران همچنین اعلام کرد: طی دستورالعملی ساختمان های شخصی را مجاب کردیم تا دستورالعمل ایمنی آتش نشانی را رعایت کنند در حال حاضر وضعیت بسیار بهتر از قبل شده است اما تا وضعیت آرمانی هنوز فاصله داریم.

هفت سرای قدیمی بازار تهران نوسازی شد

به گزارش ایرنا، بازار تهران در هسته مرکزی شهر قرار دارد. این بازار که قطب تجاری پایتخت بشمار می‌آید مملو از سراها و دالون های تو دلی پیچیده قدیمی و البته با قدمت تاریخی است و حجره‌های زیادی را در دل خود جای داده است.

سطح تدابیر ایمنی به دلیل قدمت این بازار دالان ها و سراهای قدیمی در کمترین حالت ممکن است و حضور و تردد آتش نشانی در مواقع بحران و حریق در آن محدوده با سختی روبرو است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha