نماینده مجلس: شهادت فرماندهانی چون سنوار جریان مقاومت را متوقف نمی‌کند

شهرکرد - ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و فلارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شهادت رساندن یحیی السنوار رییس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی تصور می‌کنند که با شهادت رهبران مقاومت این جریان متوقف می‌شود اما باید بدانند که این اقدام‌ها نه تنها جریان مقاومت را متوقف نمی‌کند برای اراده مجاهدان در این مسیر را مستحکم‌تر می‌کند.

سید روح الله موسوی بیدلی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: شهید سنوار از پایه‌گذاران گروه‌های مقاومت غزه علیه رژیم صهیونیستی بود و تا آخرین لحظه پای آرمان‌های خود مردانه ایستاد و مقاومت کرد.

وی با اشاره به اینکه شهید سنوار بیش از ۲۰ سال از عمر خود را در زندان صهیونیست‌ها گذراند اظهار داشت: رییس فقید دفتر سیاسی جنبش حماس در کنار معنویت بالا از قدرت نظامی بالایی برخوردار بود و نقش مهمی در طراحی حمله‌های حماس علیه رژیم اشغالگر قدس داشت.

نماینده مردم شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و فلارد در مجلس شورای اسلامی گفت: شهید سنوار شجاعانه تا آخرین لحظه‌های زندگی خود برای آزادی قدس شجاعانه در مقابل رژیم صهیونیستی جنگید و ایستادگی کرد.

وی ادامه داد: رژیم اشغالگر قدس بداند با کشتار وحشیانه مردم و فرماندهان جریان مقاومت نه تنها خللی در این جریان ایجاد نمی‌شود بلکه اراده مردان مقاومت را برای رویارویی با رژیم صهیونیستی محکم‌تر و مصمم‌تر می‌کند.

موسوی بیدلی تاکید کرد: اقدام‌های وحشیانه رژیم اشغالگر قدس در کشتار مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه و فرماندهان جریان مقاومت بیانگر ضعف، زبونی و روبه زوال بودن این رژیم است.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد. او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

سنوار از سال ۲۰۱۳ عضو شاخه سیاسی حماس در نوار غزه و از سال ۲۰۱۷ رئیس آن در این نوار غزه بود و بعد از ترور اسماعیل هنیه (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) وی به ریاست دفتر سیاسی حماس انتخاب شد.

سنوار تا لحظه شهادت توسط رژیم صهیونیستی عمر خود را برای آزادی خاک و مردم فلسطین گذراند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha