زاکانی: نحوه شهادت السنوار مایه آبرو حامیان قدس است

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار تهران طی پیامی به مناسبت شهید یحیی السنوار در شبکه اجتماعی خود نوشت: تصاویر لحظات پایانی شهادت او برای ملت فلسطین و همه حامیان قدس شریف، مایه آبرو و عزت دوباره است.

به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی روز جمعه در شبکه اجتماعی ایکس اضافه کرد: نحوه شهادت یحیی السنوار، تصویری گویا از عاقبت مرد مجاهدی است که دشمن صهیونیستی را کوچک و خوار می‌شمرد و خداوند نیز به دست دشمنانش، لحظات غرور آفرینی از شجاعت او را در وسط میدان نبرد به دنیا مخابره کرد.

وی نوشت: تصاویر لحظات پایانی شهادت او برای ملت فلسطین و همه حامیان قدس شریف، مایه آبرو و عزت دوباره و برای صهیونیست‌ها سبب تکرار ذلت و شکستی دیگر در جهان شد.

زاکانی تاکید کرد: سازمان مقاومت که فرماندهان و رهبرانش در خط مقدم و در میدان نبرد اینگونه شهید می‌شوند، نه تنها متوقف نمی‌شود بلکه سربازان و پیروانش با اعتقاد و اعتماد بیشتری در میدان می‌مانند و امتداد مردمی بیشتری پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار(متولد ۱۹۶۲ در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی بود که عمر خود را برای تحقق آرمان آزادی‌خواهی فلسطین گذراند.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، اولین بار در سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) به اسارت رژیم صهیونیستی درآمد و بار دیگر در سال ۱۹۸۵ دستگیر و در این بازه زمانی بود که به عنوان جوانی جسور و شجاع توجه شیخ احمد یاسین، بنیانگذار حماس را جلب کرد و به او نزدیک شد.

سنوار بار دیگر در سال ۱۹۸۸ اسیر رژیم صهیونیستی شد و در این دوره طولانی زندان بود که برای یادگیری زبان عبری تلاش کرد و وقتی در سال ۲۰۱۱ در قالب برنامه‌ای برای مبادله اسرا از زندان رهایی یافت، نه‌تنها زبان عبری را بلد بود، جامعه اسرائیل را با مطالعات کتب عبری و روزنامه‌های اسرائیلی می‌شناخت و درک خوبی از موقعیت و وضعیت سیاسی این رژیم داشت.

نوشتن رمان خار و میخک به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) و رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) همچنین ترجمه ۵ کتاب از عبری به انگلیسی و عربی بخشی از دستاورد او از سال‌های طولانی زندان و انفرادی‌ بود.

سنوار از سال ۲۰۱۳ عضو شاخه سیاسی حماس در نوار غزه و از سال ۲۰۱۷ رئیس آن در این نوار غزه بود و بعد از ترور اسماعیل هنیه (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) وی به ریاست دفتر سیاسی حماس انتخاب شد.

سنوار تا لحظه شهادت توسط رژیم صهیونیستی عمر خود را برای آزادی خاک و مردم فلسطین گذراند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha