نحوه مقاومت شهید سنوار مقابل صهیونیست‌ها الگویی برای جوانان فلسطین است

تهران‌ بزرگ - ایرنا - نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: نحوه مقاومت مقابل رژیم صهیونسیتی و شهادت شهید سنوار، الگویی برای نسل آینده و جوانان فلسطینی و جبهه مقاومت خواهد بود.

پرویز سروری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه خون شهید یحیی السنوار دامن صهیونیست‌ها را خواهد گرفت، اظهار کرد: این شهید بزرگوار از پایه‌گذاران گروه‌هایی بود که مقامت علیه رژیم صهیونیستی را شروع کردند.

وی با بیان اینکه شهید سنوار بیش از ۲۰ سال در زندان‌ صهیونیست‌ها بود، افزود: ایشان قدرت نظامی و جنگ روانی بالایی داشت و در کنار معنویت مثال زدنی، در طراحی حملات حماس علیه رژیم جعلی نقش پررنگی ایفا می‌کرد.

سروری تاکید کرد: ایشان روزی را می‌دیدند که فلطسین پیروز این میدان است و این دیدگاه را به مردم نیز منتقل می‌کرد؛ وی شخصیتی داشت که در انتقال روحیه به مردم فوق العاده عمل می‌کرد.

نایب رییس شورای شهر تهران ادامه داد: در میان رهبران فلسطینی گروه بسیاری بودند که به مذاکرات دل خوش کرده بودند، ولی شهید سنوار از گروهی بود که معتقد بود حق گرفتنی است و باید مقاومت را علیه اسراییل تقویت کرد.

وی گفت: ایشان پس از شهادت اسماعیل هنیه، با قدرت مثال زدنی رهبری حماس را بر عهده گرفت و طراحی‌های بسیار خوبی را علیه رژیم اشغالگر انجام داد تا جنگ را فرسایشی کند؛ اینکه حماس توانسته بیش از یکسال مقاومت کند از تاثیرات این شهید بزرگوار بوده و این موضوع انکار نشدنی است.

نحوه مقاومت شهید سنوار الگوی جوانان فلسطین خواهد بود

سروری اضافه کرد: یقین داریم که خون شهید سنوار در رگ‌های مردم مظلوم و مقاوم فلسطین حیات و جنبش مجددی را ایجاد خواهد کرد.

نایب رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه برخی می‌خواهند به اختلافات شیعه و سنی دامن بزنند، یادآور شد: معتقد هستم انقلاب اسلامی خط وحدت شیعه و سنی را در مقابل دشمن استکباری ایجاد کرد و خون شهید نصرالله در کنار شهیدان هنیه و سنوار پیام روشنی را در قبال دشمن نشان می‌دهد و این خون های مطهر، پیروزی جبهه مقاومت را تضمین خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار(متولد ۱۹۶۲ در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی بود که عمر خود را برای تحقق آرمان آزادی‌خواهی فلسطین گذراند.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، اولین بار در سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) به اسارت رژیم صهیونیستی درآمد و بار دیگر در سال ۱۹۸۵ دستگیر و در این بازه زمانی بود که به عنوان جوانی جسور و شجاع توجه شیخ احمد یاسین، بنیانگذار حماس را جلب کرد و به او نزدیک شد.

سنوار بار دیگر در سال ۱۹۸۸ اسیر رژیم صهیونیستی شد و در این دوره طولانی زندان بود که برای یادگیری زبان عبری تلاش کرد و وقتی در سال ۲۰۱۱ در قالب برنامه‌ای برای مبادله اسرا از زندان رهایی یافت، نه‌تنها زبان عبری را بلد بود، جامعه اسرائیل را با مطالعات کتب عبری و روزنامه‌های اسرائیلی می‌شناخت و درک خوبی از موقعیت و وضعیت سیاسی این رژیم داشت.

نوشتن رمان خار و میخک به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) و رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) همچنین ترجمه ۵ کتاب از عبری به انگلیسی و عربی بخشی از دستاورد او از سال‌های طولانی زندان و انفرادی‌ بود.

سنوار از سال ۲۰۱۳ عضو شاخه سیاسی حماس در نوار غزه و از سال ۲۰۱۷ رئیس آن در این نوار غزه بود و بعد از ترور اسماعیل هنیه (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) وی به ریاست دفتر سیاسی حماس انتخاب شد.

سنوار تا لحظه شهادت توسط رژیم صهیونیستی عمر خود را برای آزادی خاک و مردم فلسطین گذراند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha