۲۷ مهر ۱۴۰۳، ۲۲:۴۶
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85631794
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جنبش فتح: کشتار و ترور اراده ملت فلسطین را درهم نمی‌شکند

تهران- ایرنا- جنبش فتح در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پیش گرفتن سیاست کشتار و دهشت افکنی از سوی اشغالگران، تاثیری در اراده ملت فلسطین ندارد.

به گزارش جمعه شب ایرنا از خبرگزاری «سما»، جنبش فتح در پیامی به مناسبت شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس، نوشت: کشتار و ترور نمی‌تواند اراده ملت فلسطین را در راه دستیابی به آزادی و استقلال به عنوان حقوق قانونی خود درهم بشکند.

جنبش فتح از ملت فلسطین خواست در این مرحله دشوار و حساس با همبستگی و همیاری از طریق تقویت پایداری و مقابله با اشغالگری، همه توطئه‌های دشمن درباره فلسطین را به شکست بکشانند.

این جنبش همچنین از ملت فلسطین خواست تا بر اتحاد سیاسی و جغرافیایی نوار غزه با کرانه باختری و قدس به عنوان یک ساختار واحد و یکپارچه تاکید کنند.

جنبش فتح، شهادت یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را به ملت فلسطین و خانواده وی تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار مرداد سال جاری و بعد از شهادت اسماعیل هنیه رئیس شهید دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس، به عنوان جایگزین وی، پرچم این گروه مقاومت را به‌دست گرفت.

عصر روز گذشته (پنجشنبه ۲۶ مهر) رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای رسمی ادعا کرد که در بمباران منطقه‌ای از غزه، یحیی سنوار را به شهادت رسانده است. امروز جمعه ۲۷ مهر ماه خبر شهادت سنوار از سوی حماس رسما اعلام شد.

خلیل الحیه معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس عصر امروز (جمعه) اعلام کرد که یحیی سنوار در اقدام تروریستی روز گذشته رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده در سال ۲۰۰۴) و رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد و از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha