۲۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۱۱
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85631897
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲ حادثه برای ناوگان حمل مواد خطرناک در اصفهان و لزوم توجه به نکات ایمنی

اصفهان- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از رخ دادن ۱۲ حادثه واژگونی و تصادف ناوگان حمل و نقل سوخت و مواد خطرناک در جاده‌های استان در نیمه نخست امسال خبر داد و بر رعایت هرچه بیشتر نکات ایمنی به‌منظور پیشگیری از بروز این قبیل حوادث تاکید کرد.

منصور شیشه‌فروش روز شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: واژگونی و تصادف ناوگان حمل و نقل سوخت و مواد خطرناک به‌دلایلی از جمله اقدام نکردن به‌موقع متصدیان حمل و نقل در اعزام تیم‌های فنی برای کنترل حادثه موجب وارد شدن خسارت به محیط، انسداد جاده‌ها، ایجاد ترافیک سنگین و به خطر انداختن خودروهای عبوری شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: مواد خطرناک برای بهداشت یا سلامتی انسان، حیوان و محیط زیست خطرزاست و شامل مواد اشتعالزا، گازهای تحت فشار مایع نشده، مایعات و جامدات قابل اشتعال، پراکسیدهای آلی، محصولات سمی و اسیدها می‌شود.

شیشه‌فروش تصریح کرد: وسایل حمل و نقل حامل مواد خطرناک فقط در طول روز مجاز به تردد در جاده‌ها هستند و باید قبل از پایان روز در پارکینگ مناسب توقف و تا آغاز روز بعد از حرکت خودداری کنند.
وی اظهار کرد: متصدی حمل و نقل باید نقشه مسیری را که وسیله نقلیه حامل مواد خطرناک برای رسیدن به مقصد طی می‌کند را از اداره راهداری اخذ و با اولویت جاده‌های خارج شهر، کمربندی شهرها و عبور از نقاط کم جمعیت مسیر را به راننده اعلام کند.

۱۲ حادثه برای ناوگان حمل مواد خطرناک در اصفهان و لزوم توجه به نکات ایمنی

وی تاکید کرد: رانندگان وسائل نقلیه حامل سوخت و مواد خطرناک مکلفند در مسیر تعیین شده حرکت کنند و توقف‌ بین راه، دور از وسایل نقلیه دیگر و در محل‌های امن و خلوت انجام شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: وسیله نقلیه حامل مواد خطرناک نباید نشت یا سریز داشته باشد و در صورت اجبار به توقف و موارد اضطرار، راننده باید وسیله نقلیه را در منتهی الیه سمت راست جاده در محوطه باز دور از پل‌ها، تونل‌ها و تاسیسات رفاهی بین راه متوقف کند.
شیشه‌فروش افزود: در صورت توقف طولانی مدت وسیله نقلیه و بروز سوانح، متصدی حمل و نقل موظف است نسبت به اعزام وسیله نقلیه مناسب به‌همراه عوامل فنی و تجهیزات برای باراندازی و بارگیری وسیله نقلیه معیوب و پاکسازی، تخلیه و ایمن سازی محل حادثه اقدام کند.
وی گفت: وسیله نقلیه حامل مواد خطرناک با هماهنگی اداره راهداری، پلیس و محیط زیست باید علاوه بر معاینه فنی دارای گواهینامه تایید صلاحیت از موسسه معتبر باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان یادآور شد: این وسایل نقلیه باید به تجهیزات اطفای حریق مجهز و راننده نیز باید تجهیزات حفاظت فردی شامل عینک حفاظتی، ماسک، دستکش و چکمه داشته باشد.

به گزارش ایرنا، در آخرین حادثه مربوط به ناوگان حمل و نقل مواد سوختی و خطرناک در استان اصفهان، یک تانکر حامل نفت کوره شامگاه جمعه ۲۷ مهر جاری در جاده میمه به تهران واژگون و دچار آتش سوزی شد.

اصفهان دارای ۳۹۹ کیلومتر آزاد راه، یکهزار و ۶۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ و ۲۹ کیلومتر آزاد راه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha