«یحیی سنوار» مکتب مقاومت را با سلاح و قلم زنده نگه داشت

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه بجنورد گفت: شهید «یحیی سنوار» پرچم مبارزه‌ و مقاومت اسلامی را با سلاح و قلم زنده نگه داشت و در دست فرزندان فلسطین برافراشته خواهد ماند.

محمد شیخ زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهید «یحیی سنوار» در راه مقاومت از سلاح و قلم استفاده کرد و در این مسیر هر ۲ شاخصه را آزمود و با افتخار به شهادت رسید.

وی افزود: شهید «یحیی سنوار» مغز متفکر طوفان الاقصی بود و دشمن در این یکسال سعی کرد تا ایشان را با ترور حذف کند غافل از اینکه مکتب مقاومت با شهادت پایدارتر می شود.

رییس دانشگاه بجنورد تصریح کرد: شهید «یحیی سنوار» قهرمانی بودند که در ۲ جبهه با دشمن مقاومت می کرد و همیشه سلاح به دست داشت و حتی اگر در زندان هم بود باز هم از مقاومت دست بر نمی‌داشت بلکه با قلم حتی کوبنده تر در این مسیر گام بر می‌داشت.

وی خاطرنشان کرد: رهبران، مسوولان و فرماندهان مقاومت همواره در خط مقدم جبهه حضور داشتند و شهادت آنان این موضوع را ثابت می‌کند.

شیخ زاده تصریح کرد: ایشان سال‌ها در زندان‌های رژیم صهیونیستی حبس بودند و از این فرصت استفاده کردند و چندین کتاب نوشتند.

شهید «یحیی سنوار» ناجوانمردانه شهید شد

وی با بیان اینکه ایشان با سلاح ساده در برابر دشمن ناجوانمردانه به شهادت رسید گفت: شهادت برای محور مقاومت راه پایان نیست بلکه فرزندان از فرماندهان خود درس مقاومت و ایستادگی یاد می گیرند که در برابر ظلم و تجاوز کوتاه نیایند.

رییس دانشگاه بجنورد اضافه کرد: فرماندهان مقاومت با به شهادت رسیدن، محور مقاومت را همچون درختی تنومند استوار نگه می دارند و دشمن را نا امید می کنند.

وی خاطرنشان کرد: فرماندهان و رزمندگان کشته شدن در مسیر مقاومت را افتخاری برای خود می دانند که دشمنان از درک آن عاجز هستند، شهادت برای آنان همچون زندگی است که در این راه عزم راسخی دارند.

شیخ زاده گفت: بیشتر فرماندهان مقاومت هر کدام به جز شخصیت فرمانده بودن از هنر خاص و توانمندی برخوردار بوده اند که در راه مقاومت از آن استفاده می کرده اند.

وی با بیان اینکه «شهیدحسن نصرالله» خطیب بسیار توانمند و شهید «یحیی سنوار» نویسنده بزرگی بود افزود: فرماندهان با ویژگی‌ها و توانمندی های خاصی که داشتند در راه مقاومت جانانه جنگیدند و به شهادت رسیدند.

یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده در سال ۲۰۰۴) و رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

وی که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد و از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

عصر روز پنجشنبه ۲۶ مهرماه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای رسمی ادعا کرد که در بمباران منطقه‌ای از غزه، یحیی سنوار را به شهادت رساند و روز جمعه ۲۷ مهر ماه خبر شهادت سنوار از سوی حماس رسما اعلام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha