شهادت شکوهمندانه یحیی سنوار نماد مبارزه تا آخرین نفس

کرج - ایرنا - تصاویر منتشر شده از شهادت یحیی ابراهیم السنوار رییس دفتر سیاسی حماس بار دیگر جلوه ای از مقاومت مقتدرانه مردم مظلوم فسلطین را در برابر رژیم جنایتکار صهیونیستی به نمایش گذاشت، صحنه ای که گویای اقتدار و شهادت طلبی این شخصیت قهرمان بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، شهید سنوار با لباس رزم و بدن زخمی از جان خود مایه گذاشت و تسلیم دشمن نشد؛ نمونه بارزی از رشادت های محور مقاومت بود که در برابر زورگویی رژیمی غاصب و کودکش کش ایستاد .

تاریخ جهان اسلام مملو از این نوع رشادت ها است و شهادت یحیی سنوار چهره واقعی دیگری از مجاهدان را به نمایش گذاشت چرا که سنوار در میانه‌ میدان به عنوان یک نیروی رزمنده‌ مسلح در کنار سایر هم رزمانش تا آخرین نفس با اشغالگران جنگید.

این اسطوره شهامت و آزادگی که تصاویر شهادتش توسط دشمن به خیال پیروزی به نمایش گذاشته شد امروز به الگویی جهانی تبدیل شده که محور مقاومت را برای شکست و ضربه نهایی به اسراییل غاصب مقاوم تر ساخته و چهره پلید اسراییل را که حتی به یک مجاهد زخمی رحم نمی کند به جهانیان نشان داد.

مجاهدی که در آخرین نفس های خود با بدن و دستان زخمی به سمت ریز پرنده دشمن چوب پرتاب کرد و خیال واهی اسراییل غاصب را برای قدرت نمایی به پوچی رساند؛ امروز جهانیان و انسان های آزاده که روز به روز برتعدادشان افزوده می شود قدرت را در دستان خالی سنوار دیدند چراکه یک تنه درحالی که رمقی برایش نمانده بود در برابر لشکر دشمن ایستاد .

آزادیخواهان ، مظلومان و عدالت خواهان جهان امروز هریک به زبان خود با دیدن این تصاویر با بیانی مشترک مرد مبارزه تاریخ جهاد مظلوم علیه ظالم ( یحیی سنوار) را می ستایند و بر یک نکته تاکید دارند که پیروزی از آن مردم فلسطین بوده و این خون های پاک نهال مقاومت را مستحکم تر می کند .

محور مقاومت با شهادت بزرگ مردان مقاوم تر می شود

نماینده مردم کرج ،اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: جبهه مقاومت با شهادت مجاهدان مقاوم تر شده است ؛ همانطور که حضرت امام خمینی (ره) اوایل پیروزی انقلاب اسلامی فرمودند :"بکشید ما را ملت ما بیدار تر می شود" با شهادت فرماندهان محور مقاومت

پایه های رژیم صهیونیستی متزلزل تر می شود.

« علیرضا عباسی» افزود: امروز می بینیم که پایه های مقاومت و نهضت اسلامی در منطقه مستحکم تر می شود و رشادت های شهید سنوار نظام اسلامی ما و محور مقاومت را در منطقه قوی تر می کند.

وی بیان کرد: شهید سنوار سال ها در اسارت و آوارگی بود اما دست از محور مقاومت فلسطین و حمایت آن برنداشت و در لحظات آخر زندگی حتی با حداقل ابزار و ادوات مقاومت را انجام داد.

عباسی تاکید کرد: باید این رشادت ها هرچه بیشتر به نسل آینده مقاومت نشان داده شود مردی که با دستان خالی و تنها ایستاد و مقاومت به خرج داد .

وی در ادامه به تفاوت تجهیزات سربازان محور مقاومت با سربازان اسراییلی پرداخت و افزود: امروز غاصبان قدس از حمایت و کمکهای تمام دنیا استفاده می کنند و اما جبهه مقاومت به توانمندی خود متکی است.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: اسراییل به زور افراد را درجنگ می آورد اما رزمندگان محور مقاومت با دستان خالی تا آخرین قطره خون با عشق و علاقه ای فولادین به آرمان های اسلامی تا آخرین نفر ایستاده اند و با حداقل ابزار جنگی از سرزمین دفاع می کنند .

وی اظهار کرد: این مسیر پیشروی مقاومت توسط نسل آینده هم ادامه می یابد تا به هدف نهایی آزادی قدس منجر شود .

جهان به سنوار می بالد

مسوول بسیج رسانه استان البرز شهید یحیی سنوار را آزاد مردی غیرقابل وصف دانست که امروز نه تنها محور مقاومت بلکه جهان و مردم آزاده جهان به او می بالند .

« ابراهیم نوروزی فر » افزود: به رغم تبلیغات منفی اسراییل غاصب که مدعی شد سنوار زندگی راحت و با آسایشی دارد شهادت وی بار دیگر نقاب از چهره پلید و دروغین غاصبان قدس برداشت.

وی بیان کرد: ابراهیم سنوار حتی تا لحظه شهادت نیز درخط مقدم مبارزه بود و تا آخرین نفس و آخرین فشنگ مبارزه کرد و دست از جنگ برنداشت.

نوروزی فر یادآورشد: به رغم اینکه شهید سنوار دستش قطع شده بود اما در مبارزه با اسراییل تا آخرین نفس پای بند به اصول بود و به شهادت رسید.

مسوول بسیج رسانه استان البرز گفت: شهید سنوار در چندسالی که در زندان های اسراییل بود در خود زندان چند کتاب به زبان عبری و عربی تالیف کرد در حالی که شکنجه ها و محدودیت ها مانع او از رسیدن به آرمان هایش نشد .

وی اضافه کرد: این شهادت چهره دورغین اسراییل و برخی از مزدوران کافر را نشان داد که می گفتند اسلحه با فناوری پیشرفته دراختیار دارد و دیدیم در تصاویر نحوه شهادت این بزرگ مرد که اسلحه معمولی داشت .

نوروزی فر اظهار کرد: قناعت، کم ادعا بودن، شهامت و شجاعت درخط مقدم جنگ و تا آخرین نفس جنگیدن به همراه صبوریت و تلاش در دوران اسارت برای آزادی قدس از ویژگی های بارز این بزرگ مردبود.

شهادت شکوهمندانه یحیی سنوار نماد مبارزه تا آخرین نفس

یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و پنج کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت زبان عبری را آموخت به با اتین زبان چند کتاب نوشت .

روز پنجشنبه ۲۶ مهر، رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که یحیی سنوار رییس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رییس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه ۲۷ مهر خبر شهادت یحیی سنوار، رییس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.

سخن پایانی :

مردانی مانند شهید سنوار در تاریخ جنگ های اسلام خواهی و عدالت خواهی کم نبوده و نیستند اگرچه قلم هرچند هم توانمند باشد از بیان این رشادتها عاجز است اما آنچه که در شرایط کنونی باید مدنظر قرار داد آن است که واقعیت پنهان نمی ماند و خون پاک این شهدای غیور به پیروزی حق بر باطل منجر خواهد شد .

تصاویر پخش شده از آخرین لحظات زندگی " شهید سنوار" که با دست زخمی به سمت ریز پرنده دشمن حمله ور می شود حاکی از عجز و ناتوانی دشمن و ترس او حتی از دستان خالی است و این مهم را به اثبات می رساند ظلم پایدار نیست حتی اگر جهان همراه ظالم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha