۲۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۰۴
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85632050
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۹۷ جودوکار زنجانی در مسابقات قهرمانی بسیج رقابت کردند

زنجان - ایرنا -۱۹۷ جودکار در مسابقات قهرمانی بسیج استان به رقابت پرداختند و نفرات برتر جهت اعزام به مسابقات کشوری انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌آیین اختتامیه این مسابقات روز شنبه با حضور جواد بازرگان مدیر کل ورزش و جوانان استان، سرهنگ محسن سهندی معاون هماهنگ کننده سپاه زنجان و همچنین رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در مجموعه ورزشی امام علی(ع) برگزار شد.

مدیر ورزش بسیج استان زنجان در حاشیه اختتامیه این مسابقات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقات به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و بزرگداشت یاد و خاطره شهید یوسف قربانی به همت تربیت بدنی سپاه و با همکاری هیات جودو استان برگزار شد.

اسماعیل دولتیاری ادامه داد: در این دوره از مسابقات ورزشکارانی در رده سنی خردسالان، نونهالان، نوجوانان و آزاد از سراسر استان به رقابت پرداختند.

مدیر ورزش بسیج استان زنجان گفت: در پایان به نفرات برتر هر وزن در هر رده سنی حکم قهرمانی، مدال و همچنین به نفرات اول هر وزن جوایز نقدی اهدا شد.

وی خاطر نشان کرد: نفرات برتر این مسابقات به رقابت های قهرمان کشوری بسیج اعزام می شوند.

جودو به عنوان یک هنر رزمی و جزو ورزشهای المپیکی است که سبک های مختلفی همچون جودوی کوسن، فری استایل، گرجی، روسی، مغولی، کره ای، فرانسوی، کوبایی، آذربایجانی و سامبو دارد.

این ورزش در ژاپن پایه گذاری شده و جودوکاران با رنگ های کمربند در ۱۲ دان رده بندی می شوند.

جودو در کشور ایران منطقه بندی شده و دارای ۶ منطقه است و زنجان با استانهای آذربایجان شرقی و غربی،‌ قزوین،‌ اردبیل و کردستان جزو استانهای منطقه ۲ محسوب می شود.

از حدود ۴۸۰ جودوکار فعال در استان زنجان هم اکنون قریب به ۸۰ نفر را بانوان تشکیل می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha